Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Subscribe to GoPro
Reply
Highlighted
Tourist

Uploading large files to the cloud

Why will a 4GB file not upload to the cloud? Tried it on Internet Explorer, Chrome, GoPro Quik - direct from Camera using USB cable and, PC (Windows). Goes through the process of uploading. 4-5 hours later, the blue bar has gone as far as it can go but it still says uploading. Have tried several times without success. Is there a "file size" upper limit that hasn't been revealed?

Highlighted
Hiker

Re: Uploading large files to the cloud

Hola

A mi me ocurre lo mismo, se conecta la GoPro Max y y en dos segundos dice que estan cargados... El Quick no lo detecta, los copio a mi Mac directamente desde la cámara y los intento subir desde la web ("Agregar Contenidos") y se está horas en el 100% y nunca acaba.

Y analizando el sistema, ha enviado 20 Gb de información por internet, con lo que parece que está intentando enviar una y otra vez...

Con lo que espero que lo solucionen rápido, porque entre los errores con Player y OS Catalina y ahora GoPro Plus, no da muy buena imagen de la que tendria que ser la mejor compañia de todas.

Saludos Cordiales

Jaume

Highlighted
GoPro Community Manager

It's possible that the files are failing at some point during the transfer. You can try uploading using another method to see if that works better for you. For example, you can upload using the GoPro.com site by logging into your account, clicking on your profile icon at the top right, and then clicking on My Media. From there, you can add media through the site.

I also have really good success by putting the files on my hard drive and having Quik scan that folder as an Import location.

Highlighted
Hiker

Hola @jefft 

Perdona, pero este post habla de que la subida a Gopro Plus desde el site (tal y como tu comentas) no funciona.... y desde hace ya 15 dias.

He probado todas las maneras posibles... Y si diese error el archivo, no me dejaria abrirlo, visualizarlo, renderizarlo y publicarlo... Es un problema de GoPro con archivos de mas de 3Gb (las extracciones de una parte realizdos con el movil funciona bien).

Saludos Cordiales

JAume

Highlighted
Tourist

Some OS's have a maximum file size limit of 4Gb due to file system deficencies. The sum of 4Gb suggests this is perhaps the problem. It's possible the cloud servers are Windows based and this sometimes (depending on File system) has a 4Gb file size limit.

Highlighted
Hiker

[ Edited ]

Hola @scouser08 

Es posible que ocurra lo que dices, el problema es que hace un mes no habia ningún problema. Ocurre en los últimos 15 dias... El Servidro debe estar celebrando la Navidad :-)

Saludos 

Jaume