Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see if it is on our Update page.
Subscribe to GoPro
Reply
Tourist

Hero One - Speicherkarte

[ New ]

Hallo Leute,

ich habe letztens die GoPro Hero 1 von meinem Bruder gefunden, von der er meinte sie sei kaputt.

Allerdings gings sie nach dem Laden noch an, nur die Speicherkarte hat gefehlt.

Mein Problem: Mein Mico-SD Adapter passt zwar in die Speicherkartenstelle rein, jedoch dockt sie dort

nicht an. Meine Frage: Ist ein Mico-SD Adapter überhaupt das richtige Speichermodul? 

Ich konnte im Internet kein Text noch Tutorial finden in dem jemand auf die Hardware (Batterie; Speicherkarte)

eingeht und erklärt, wie und was für eine Speicherkarte man verwenden muss.

Weiß einer von euch evtl. gut bescheid darüber? Ich würde mich über eine ausführliche Antwort freuen.

Euer doomspire

GoPro

Re: Hero One - Speicherkarte

[ New ]

Hello, @doomspire. There is information on recommended SD cards at https://community.gopro.com/t5/en/SD-Cards-that-Work-with-GoPro-Cameras/ta-p/394308 that you may refer to. 

Tourist

[ New ]

So, if my Adapter for my compatible microSD is not fitting or docking on to my GoPro Hero 1, it means that the Hardware is broken?

GoPro

[ New ]

@doomspire, we'd like to take a closer look into the problem. Could you please share with us a photo of the SD card and showing the issue with the camera's SD card compartment? Thanks!