Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Mobile
Reply
Highlighted
Tourist

da qualche giorno non riesco più a connettere la mia Hero 8 con iPhone 11 Max

Buongiorno, da qualche giorno non riesco più a connettere la mia Hero 8 con iPhone 11 Max, ho provato già a fare di tutto, dissociare la Wi-Fi, il Bluetooth, dall’app ho cancellato la camera ma nulla, ho provato anche a riscaricare l’app. Si connettono ma poi quando è ora di vedere l’anteprima della cam mi viene scritto che ci sono stati problemi di connessione, non posso neanche visualizzare i contenuti, la mia ragazza ha un Huawei di 2 anni fa, ha scaricato l’app è collegato la Gopro senza nessun problema
Highlighted
GoPro

Re: da qualche giorno non riesco più a connettere la mia Hero 8 con iPhone 11 Max

@swiftpeak17075, sorry to hear about the trouble. Typically, the connection issue between the camera and GoPro App can be resolved by resetting the Wi-Fi settings. Please follow these troubleshooting steps accordingly: 

1. Remove your camera entry from the GoPro App's history. 
    • Android: Open GoPro App. Press and hold the image of the camera and delete the entry from your camera history. 
    • iOS: Open GoPro App. Tap the pencil icon in the top-left corner of the Camera menu page. Tap the red X icon to delete the camera entry from your app’s history. 
  2. Reset your camera’s Wi-Fi settings using the instructions here
  3. Delete the GoPro camera under the Bluetooth and Wi-Fi entries in your mobile device’s settings before attempting to re-pair to your GoPro using the instructions here.

Hopefully, this helps. Let us know how it goes.

Highlighted
Sightseer

Rif.: da qualche giorno non riesco più a connettere la mia Hero 8 con iPhone 11 Max

Ciao, ho il tuo stesso problema (IDENTICO) sei riuscito a risolverlo? Potresti darmi una mano?
Highlighted
Tourist

Rif.: da qualche giorno non riesco più a connettere la mia Hero 8 con iPhone 11 Max

Ciao! Si, ho fatto il reset del telefono, quello che fai premendo il tasto lato dx e poi quello del volume up sulla sx, una volta resettato si è di nuovo connesso!
Highlighted
Sightseer

Risolto! Grazie mille!
Highlighted
GoPro

Re: Rif.: da qualche giorno non riesco più a connettere la mia Hero 8 con iPhone 11 Max

You guys are awesome! Feel free to post back if anything else comes up. Stay stoked, and have fun capturing moments using your GoPro!