Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Mobile
Reply
Highlighted
Tourist

Max Exporter 360 Video Timewarp Zeitraffer

Hallo

Wenn ich einen Tag lang die gopro max im 360° Modus und timewarp laufen lassen, fängt das Video beim Exportieren zu drehen an (egal in welches Format, mit dem Exporter für Windows) , obwohl sowohl die Horizontausrichtung als auch der World lock aktiviert sind. Es muss sich meiner Meinung nach um einen Programm Fehler handeln.
Ansonsten funktioniert die Max ja sehr gut (und auch das Exportieren), aber jedes mal, wenn ich Wolken/Wetter aufnehmen will (im 360° Modus) kommt dieses lästige Bildrehen (bzw. die y-Bildrichtung läuft im Kreis) rein (im Beispielvideo nach ca. 13s)
Im Link ein kurzer Aussschnitt, wie das aussieht. Es muss doch möglich sein ein 24h -360° Video zu machen, das die Blickrichtung beibehält.

Ich bitte dringend um Hinweise, wie man diesen Fehler beheben kann. (Update für Exporter oder ähnliches).
Grundsätzlich bearbeite ich meine Videos am PC und nicht mit der GOPRO App am Handy.

Die Kamera war dabei immer fest mit konstanter Blickrichtung montiert und hat sich absolut überhaupt nicht gedreht!
Besten Dank für Hinweise.

Beispielvideo: https://www.dropbox.com/s/6i9h9uc5p63ltyj/test2.mp4?dl=0 

Highlighted
GoPro

Re: Max Exporter 360 Video Timewarp Zeitraffer

Hi @gustavm474

Do you have the camera up to date?

Have you tested if the same is observed with the GoPro Player or the GoPro App(mobile)?

Please try turning World Lock off on export.

Let us know how it goes.

Thanks!

Ej

Highlighted
Tourist

THX for you answer, Maybe thats what I can try, I havnt done an update since I bought the camera 3 months ago.
I will try next time with the App on the phone, I cant do it with the player (have only windows).
But its a pity, I deleted the original 360 files from the camera and its imposible to copy them again on to the camera. So I cant use the app for this files now, I have to wait for another record.
I tried already with world lock on/off, Horizontal stabilization on/off, but that make things only worse. The video is then turning upside down all the time.
Highlighted
GoPro

Sure! Feel free to post back. @gustavm474

You may also try the beta version of GoPro Player for Windows.

See GoPro Player

Thanks!

Ej