Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Mobile
Reply
Highlighted
Sightseer
Accepted Solution

Gopro Videos/Fotos als Instagram Story hochladen

Hello,

ich habe mir erst kürzlich eine GoPro Hero 8 zugelegt und arbeite mich gerade in die ganzen Funktionen ein. Ich nutze regelmäßig Instagram und möchte in meinen Stories auch gerne Videos und Bilder der Gopro verwenden. Allerdings sind die Ränder immer der Story komplett frei, da die Videos und Bilder horizontal gedreht worden sind. Kann man die auf der App oder irgendwo anders so bearbeiten, dass sie vertikal sind und ich sie so hochladen kann? Sorry falls die Frage schlecht formuliert wurde aber ich weiß nicht wie ich es hätte besser umschreiben können

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: Gopro Videos/Fotos als Instagram Story hochladen

Hi 

@jockeljochen 

To change the frame of your media:

Tap on the media, tap on the pen, then tap on Frame (first icon), then tap on FIT (first icon) > there you can choose they aspect ratio that you want.

Does that help?

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

Hi 

@jockeljochen 

To change the frame of your media:

Tap on the media, tap on the pen, then tap on Frame (first icon), then tap on FIT (first icon) > there you can choose they aspect ratio that you want.

Does that help?

Highlighted
Sightseer

Hi @haindash,

thanks for your fast reply. You saved my problem and my day. Appreciate your help