Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Mobile
Reply
Tourist

GoPro App lädt nicht alle meine Medien in die Cloud

[ New ]

Hallo

Ich hab seit gestern die Plus Mitgliedschaft.

Mein Telefon ist ein Sony XZ2 Compact 64GB und die Hero 7 black

Die GoPro App lädt nicht alle meine Filme in die Cloud hoch, also nicht durchgehend und automatsich

Gestern hat sie 3 kurze Clips hochgeladen

Jetzt, nachdem ich die App mal beendet hatte hat sie wieder 3, dann hat sie aufgehört.

Ich hab dann eben den mobilgeräte-upload aus- und wieder eingeschaltet, dann macht sie weiter und lädt das nächste Filmchen hoch.

Das kann doch nicht normal sein, ich möchte dass das automatisch geht.

Kann da jemand helfen?

Ich habe auch gesehen das ich unter Mein Konto / Geräte verwalten 3 Geräte in der app registriert habe, ich habe aber nur eine goPro.

Da ist vermutlich noch der Vorgänger meiner jetzigen Kamera dabei

Kann ich irgendwie identifizieren welche 2 Geräte ich da löschen kann?

GoPro

Re: GoPro App lädt nicht alle meine Medien in die Cloud

[ New ]

Hi, @maschi72 

Synchronization between the devices may take some time, depending on the number of content that has been recently uploaded. If this isn't the case, I do have a few other suggestions:

• Are you able to see the contents when logged in to https://gopro.com/login via the computer's web browser? How about when accessed through your mobile device's browser?
  • Browse through the cloud Media Library and check if the contents are just dated incorrectly.
  • If the contents aren't showing up on the GoPro App only, sign out from the app and log back in using your GoPro user account that's associated with your PLUS subscription.
  • Sign out from the app. Clear cache on the app (phone) settings (just clear cache and not clear data) & restart your phone. Then sign in again on the app.

Once the [non-uploaded] files are in App Media, you'll see 3 behaviors:
- If the thumbnail has a Cloud Icon on it, with a tiny watch on the cloud, that means that the media file is QUEUED for upload.
- If the thumbnail has a Cloud Icon on it, with an arrow pointing Up, then that said media file is currently being uploaded to cloud
- If the thumbnail has a Cloud Icon on it, with an exclamation mark, then the upload sequence for that media file errored out, and it'll re-attempt once you access the app again.
- If no cloud symbol ihas a check symbol it means the media has been uploaded.

Upload can take a while, that's for sure :( 

GoPro

[ New ]

Also, make sure that you are running the latest GoPro App > 6.13.

As some work has been done on the Android side for GoPro Plus.

The app has to be open, it least in background for upload to happen. 

Tourist

[ New ]

Hi

@haindash 

seit Dienstag leider keine Besserung, ich war täglich im WLAN

Also das Problem ist nicht dass es lange dauert sondern dass der automatische upload leider nicht funktioniert.

Ich kann den Inhalt auch nicht über den Webbrowser sehen, also es auch kein Anzeigefehler

Ich habe soeben den cache der gopro app gelöscht und das Telefon neu gestartet und mich in der App wieder neu angemeldet wie beschrieben.

Dann startete sofort der upload aber nur kurz, nach circa 1min brach der upload wieder ab.

Genauso verhält es sich auch wenn ich in den Einstellungen der app unter "Mein Konto" / "Mobil Geräte upload" aus- und gleich wieder einschalte.

Der upload startet kurz aber bricht nach kurzer Zeit wieder ab

Haben Sie noch einen Tipp für mich?

Tourist

[ New ]

@haindash  schrieb:

Also, make sure that you are running the latest GoPro App > 6.13.

As some work has been done on the Android side for GoPro Plus.

The app has to be open, it least in background for upload to happen. 

Ja, die App ist aktuell und Version 6.13

GoPro

[ New ]

Hi @maschi72

We'll have this checked further.

To help isolate the issue, can you please try if you will be able to upload via gopro.com/login?

You can test at least a 60-second video.

Thanks!

Ej

GoPro

[ New ]

Hi, @maschi72 

The Team has looking into this issue that you and some other users have and made some changes. Fixes will be in a future update (looking at 6.15).

Thank you for reporting!

Tourist

[ New ]

@aragon1006  schrieb:

Hi @maschi72

We'll have this checked further.

To help isolate the issue, can you please try if you will be able to upload via gopro.com/login?

You can test at least a 60-second video.

Thanks!

Ej

Hi @aragon1006 

i just would like inform you,
manual upload has worked Smiley Happy

i waiting for software update now like @haindash wrote
thanks

Hiker

[ New ]

Bei mir leider ähnlich: Gopro Max vergisst leider regelmäßig einige Videos automatisch hochzuladen!
Upload wird als "vollständig & beendet" angezeigt, Cam schaltet sich dann automatisch aus und lädt auch generell keine weiteren Videos mir hoch (erst wenn neue erstellt werden). Die verlorenen Videos darf ich dann nach Direktverbindung mit der Cam händisch raussuchen und direkt von dieser dann in die App laden. Leider zeigt mir die App dabei auch nicht an, welche Videos bereits in die Cloud hochgeladen wurden, so dass dies eine mühseelige Fummelei bei der Auswahl ist. Mache ich das aber gleich zu Anfang, statt erst die Cloud zu verwenden, mag die Cam das auch nicht und quittiert dies häufig mit einer Fehlermeldung, dass die Verbindung nicht zustande kommen könne.

GoPro

[ New ]

Sorry to hear about the trouble with uploading your MAX videos to the cloud, @rolandgolde. We'd like to make sure that everything is in order so we can better isolate the cause of the trouble. 

Last week, we have released version 6.18 of the GoPro App. If you haven't yet, please update to this version. We gather that you initially upload your media directly from the camera to the cloud. In doing this, do you recall ever uploading videos longer than 10 minutes? Were these 360 videos? When you searched through the media library in plus.gopro.com, did you search with the filter "Recently Uploaded"? See if you will find your media this way. 

When using mobile upload, you will see the following icons on all your media at a time: 

CLOCK - Item is queued for upload

CLOUD+UP - Item uploading

CLOUD+CHECK - Upload completed

EXCLAMATION - There was an error uploading. 

By just looking at the files under APP tab in the app, you will already know which ones have been successfully uploaded. You should see them under the CLOUD tab as well. If you do not see them right away, give it a few minutes. You may also sign out and sign back in of your GoPro account in the app to refresh. 

Hiker

[ New ]

App-Version is 6.18 (iPad Pro 2017 with iOS13), upload starting automatically by connecting the GPMax with USB-C, 360°-Videos with max. 4 min, most only 30-90 sec. About 10% always missing after upload "complete", no more upload after connecting again the cam with the usb-cable. The missing files then getting by looking directly via app in the cams storage and loading them into the app.

GoPro

[ New ]

Try logging in to your PLUS account through plus.gopro.com. Once logged in, check for the "missing" media in the library. See if the files may have been incorrectly dated and could be under a different timeline. You may also search using the filter "Recently Uploaded."

There is a newly-released feature in the PLUS library that allows you to manage your uploads. See Manage Upload Page is PLUS Cloud for details. Let us know what you find out. Thanks!

Hiker

[ New ]

Still the same: 10 files ok (uploaded), 3 files (about 1 min each) missing (not uploaded). The manage upload page shows a few failed files (9!), but not how long they are (so i cannot know, which one is what), and the option to upload them again shows the comment, that this funktion is in the development.... So i just can hope it is ... ;-)

GoPro

[ New ]

Hi @rolandgolde

Do you still have a copy of the files?

Have you tried deleting it from the Manage Upload page then try uploading it again?

Thanks!

Ej

Sightseer

Betreff: GoPro App lädt nicht alle meine Medien in die Cloud

[ New ]

Hallo

ich habe genau das gleiche Problem. Habe mehrere Videos die einfach nicht hochgeladen werden. Angezeigt werden sie mit der Cloud und PFeil nach oben das aber schon seit Stunden. Problem ist mit einem Iphone.

Hab mich schon mehrmals abgemeldet. Manchmal kommt die Cloud mit Pfeil nach oben. Der upload funktioniert aber nicht.

Das nervt.

Desweiteren sind glaube ich auch keine Ordner in der Cloud möglich.

Das wäre schon wenn man dort welche erstellen könnte.

Zeitweise ist auch ein falsches Datum nach upload der Kamera zur App.

Es wäre dort auch schön wenn man auf der App Seite schon das Datum änderen könnte und nicht erst in der Cloud.

Grüße

GoPro

[ New ]

@maschi72 @marrkusneu @rolandgolde 

Hello,

Would you be so kind to give me per direct message the email address + name that you are using for your GoPro Plus account so that our team can check the status of you media. We can check if there was a processing error on some of your media and start it again if necessary.

Sometimes it's stuck and we need to redo the synchronization on our end, we are working on a Retry feature however it's not ready yet so we are taking care of this manually. Would be good to check the status of your media.

Let me know if that works for you.
Thank you.

GoPro

[ New ]

@rolandgolde those files that showed up as failed are being processed now. I'll keep a watch on them.

GoPro

Betreff: GoPro App lädt nicht alle meine Medien in die Cloud

[ New ]

@marrkusneu can you go to this page and delete the files that are stuck in upload?

https://plus.gopro.com/media-library/upload-status

They should upload once you do that. If you have any problems, post here and tag me. Also, since you are uploading through iOS, try turning off auto-lock and keeping the app open. Are these large files that you are trying to push up to the cloud ?

Thanks