Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Mobile
Reply
Tourist

Erro ao iniciar a gopro no aplicativo para Android

Bom dia, tenho uma GoPro Hero 4 Black e uso no celular Samsung J5. quando vou iniciar o aplicativo aparece uma mensagem de erro
"Pode nao ser possível conectar a sua Go Pro devido a um problema nas configurações."

Eu clico em ignorar e a Câmera inicia. Quando tiro fotos e depois vou na galeria, algumas não aparecem, fica tudo preto. Não sei o que faço. Por favor me ajudem. Dei print em todas as mensagens e erros. Se precisarem repasso por email.
Obrigada
GoPro

Re: Erro ao iniciar a gopro no aplicativo para Android

Hello @royalwave65642

Thank you for reaching out. Is this a recent occurrence with your camera and phone? First, ensure that you have the latest version of the GoPro App on your Samsung J5. In order to do this, you can uninstall and re-install the app. Next, check the firmware version of your camera. You can do this by looking for the number with a "v". This will be displayed on the front screen when the HERO logo appears upon turning the camera on. It would help to manually update your camera. You can follow this link for guide. Capture sample video and photo again after and see if they still appear black. 

Let us know how it goes. 

Best regards, 
Marius

Tourist

Ola Marius, 

eu comprei a minha gopro hero black agora, é uma câmera nova. 

Consegui resolver um problema, que era o da inicialização do aplicativo no samsung J5.

A versão do firmware é v.5, verifiquei na tela da câmera.

Fiz o que você me recomendou, primeiro fiz a atualização manual da câmera (usei o computador para auxiliar) e depois eu desinstalei o aplicativo do celular e reinstalei. Fiz algumas fotografias e vídeos e fui verificar as fotos na galeria, algumas aparecem normalmente e a maioria das fotos aparecem pretas! Continuo sem conseguir visualizar as fotos na galeria, só consigo visualizá-las quando faço o download das "fotos pretas" do aplicativo para o meu celular.

(Follows error attachment print in my gopro application gallery)

Aguardo retorno,
obrigada

Screenshot_20180528-084716.png
GoPro

Hi @royalwave65642

Thank you for going through the suggested steps. In addition to this would you mind checking if the ProTune is turned on? I have worked with several cases before where photos captured with ProTune on gives a blank thumbnail when viewing via the app.

If it does not make a difference, please contact our Support Team to move forward with this issue. You may contact them via phone or chat. https://gopro.com/help/ContactUs

Regards,

EJ