Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Highlighted
Sightseer
Accepted Solution

Software erkennt Videos nicht

Ich habe mir vor kurzem eine GoPro 7 Black Edition zugelegt und gleich einiges an Zubehör mit bestellt.

Nun waren wir im Skiurlaub und die Kamera kam richtig zum Einsatz.

Bis jetzt erlebe ich mit der GoPro leider eine Enttäuschung nach der anderen.

Ich hoffe ihr könnt mir die Fehler alle beheben. Stand jetzt sind alle Freunde, Berkannte und Arbeitskollegen

maßlos enttäuscht,

1. Es ist kein Ladegerät im Lieferumfang... Was ist das denn?

Das wäre aber nicht so schlimm, wenn

2. der Akku nicht nur 2 Stunden schafft zu überleben und viel zu schnell in die Knie geht (ALLES ORIGINAL)

Ich habe mir schon 2 Original Akkus gekauft. Gegen Mittag hing ich nur an der Powerbank und wurde ausgelacht weil ich so viel Geld dafür ausgegeben habe.

Und jetzt der knüller...

Ich will die Videos auf den PC ziehen und daraus ein tolles Urlaubsvideo machen.

Eure eigene Software GoProQuik erkennt die Videos nicht.

Und ich soll mir eine weitere Software herunter laden (Handbrake) um die Dateien zu um zu formatieren???

Was ist das für ein Müll?

Selbst umformatiert... was ewigkeiten dauert bei 8 Stunden Videomaterial ... erkennt eure Software nichts.

Ich hoffe sehr das alle Fehler an mir liegen. 

Euren Support bekommt man leider nicht ans telefon!

Accepted Solutions
GoPro

Re: Software erkennt Videos nicht

Hi @foggybluff74618

USB-C charging cables are included. You just need to use a recommended charger.

Here are some tips to maximize the battery's performance in low temperatures:

• Keep the camera and battery warm before/during use (stow it in an interior pocket). 
  • Leaving the camera on, in standby may be beneficial, as powering the camera off for an extended period of time will allow the camera's temperature to drop.
  • Minimize the use of resolutions/frame rate combinations higher than 1080p30, unless necessary. If you're not looking to take advantage of higher resolutions, or slow down your video while editing, 1080p30 is a great high-definition, energy efficient recording setting.
  • Minimize the use of Wi-Fi. It requires quite a bit of battery power to retain the video feed and control the camera; even more so in low temperatures. 
  • Use the waterproof housing whenever possible, to retain the heat given off by the camera during use. 

You may also check this article for Programs to View and Edit Videos

Thanks!

Ej

View solution in original post

All Replies
GoPro

Re: Software erkennt Videos nicht

Hi @foggybluff74618

USB-C charging cables are included. You just need to use a recommended charger.

Here are some tips to maximize the battery's performance in low temperatures:

• Keep the camera and battery warm before/during use (stow it in an interior pocket). 
  • Leaving the camera on, in standby may be beneficial, as powering the camera off for an extended period of time will allow the camera's temperature to drop.
  • Minimize the use of resolutions/frame rate combinations higher than 1080p30, unless necessary. If you're not looking to take advantage of higher resolutions, or slow down your video while editing, 1080p30 is a great high-definition, energy efficient recording setting.
  • Minimize the use of Wi-Fi. It requires quite a bit of battery power to retain the video feed and control the camera; even more so in low temperatures. 
  • Use the waterproof housing whenever possible, to retain the heat given off by the camera during use. 

You may also check this article for Programs to View and Edit Videos

Thanks!

Ej