Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Highlighted
Hiker

Re: Quik not compatible with macOS Catalina?!

[ Edited ]

@boldcave63652

"Sie wollen wahrscheinlich nicht sagen, dass es ein Problem gibt, weil sie befürchten, neue Kunden an DJI zu verlieren."

Ich bin auch am überlegen ob ich die Hero7 Black wieder zu Händler bringe, und mir eine DJI kaufe.

Highlighted
Hiker

Hallo @aragon1006 

wie du auf dem Bild siehst wird die GoPro von mein iMac erkannt. Ich kann mit jeden Programm darauf zugreifen nur nicht mit Quik das eigentlich das vom Hersteller bereit gestellte Programm dafür ist. Muss ich jetzt wegen diesen Programm, was nicht funktioniert die Kamera zurück zum Händler bringen? 

Danke für deine Mühe!

Bildschirmfoto 2020-01-12 um 11.05.06.png
Highlighted
GoPro

Hello Everyone!

Please check the settings on your Mac.

See if the "Access to Photos" option for Quik, was disabled in Security & Privacy settings.

Let us know how it goes.

Thanks!
Ej

Highlighted
Hiker

@aragon1006,

that was the solution to my problem. I would never have thought of controlling this.

Sorry for the ignorance of me :(
THANK YOU!!

Highlighted
GoPro

@malawiheiko, so cool to hear that. Feel free to post back if anything else comes up. Stay stoked, and have fun capturing moments using your GoPro!

Highlighted
Hiker

@aragon1006 wrote:

Hello Everyone!

Please check the settings on your Mac.

See if the "Access to Photos" option for Quik, was disabled in Security & Privacy settings.

Let us know how it goes.

Thanks!
Ej

I checked the setting and it was disabled.

I enabled "Access to Photos" but GoPro Quik still doesn't show any files on my GoPro 7 or GoPro 8???

Highlighted
Hiker

I checked the setting "Access to Photos" within Secutiry & Privacy and it was disabled for GoPro Quik.

However, even after I enabled "Access to Photos" GoPro Quik still doesn't show any files on my GoPro 7 or GoPro 8???

Highlighted
Tourist

[ Edited ]

Wanted to confirm that the issue was involving "Photos" within Security & Privacy not allowing Quik access, and checking that off has fixed the issue of not being able to import files in Quik. Thank you.

Hero 7 Black - MacOS Catalina 10.15.2