Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Tourist

Perte vitesse de transmission AUDIO (diminution du son) sur GOPRO QUIK.

Bonjour,

Lorsque j'arrive à faire marcher le logiciel GOPRO QUIK et que je l'utilise pour ajouter les données GPS sur la vidéo, lors de l'enregistrement de celle-ci, le son diminue systématiquement. J'ai remarqué en allant dans les paramètres que la vitesse de transmission passait d'environ 180 kbits/s sur le fichier d'origine à 120 kbits/s après retraitement par le logiciel.

Je présice que je suis sur Windows 10 et suis également victime du problème de la ligne verte qui s'incruste au bas de l'image lorsque je souhaite retravailler des vidéos enregistrées au format 1080p.

J'ai comme l'impression que pour que tout fonctionne correctement il faut utiliser du Apple, est-ce une erreur?

Merci pour votre aide.

GoPro

Re: Perte vitesse de transmission AUDIO (diminution du son) sur GOPRO QUIK.

Hello @brunod14018

Thank you for the feedback. Is this the same case with the latest version of the Quik for desktop application? The latest version was released last September 20th. 

If the issue persists and you have already performed suggested troubleshooting steps, our Support team might be able to help with further troubleshooting. 

You can reach them via phone or chat here https://gopro.com/help/ContactUs

Best regards, 
Marius

Tourist

Re: Perte vitesse de transmission AUDIO (diminution du son) sur GOPRO QUIK.

Hi,

Hello, I installed the latest version of QUIK PRO and have the latest version of my GOPRO (HD6.01.02.01.00). The problems are still here.

I tried to film with my GOPRO HERO 3 WHITE EDITION and my GOPRO HERO 4 SILVER and there is no problem of horizontal green line with GOPRO QUIK, so the problem is only on the GOPRO HERO 6 on modes 720 & 1080 whitout stabilisation.

Also, I noticed that the loss of sound volume on QUIK GOPRO is less pronounced when I film with the GOPRO HERO 3 & 4 than with the 6. Indeed, the rate of original audio transmission is lower on the HERO 3 & 4 (about 120 kbits/s) than on the 6 (between 180 kbits/s and 220kbits/s).

What are your solutions?

GOPRO GREEN LINE.PNG