Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Sightseer

HERO 8 Update 2.0 failures

[ New ]

Hi, after updating following failures occured:

a) Time and date freeses after shutting off the HERO 8

b) no tool for iMAC Catalina exists, thats recognises HERO 8

c) Gopro Quick does not recoginze HERO 8 anymore, or even transfers files

d) the are no GOPRO tools for iMac or Macbook, that work with Hero 8

e) GOPRO connect does not exist for Apple

MTP works, but this is a mess with Apple Computers.

The Only good MTP workaroud is OpenMTP 2.4.4

I´m looking for a fast solution from GORPO development.

Cheers Reinhard

Accepted Solutions
GoPro

Re: HERO 8 Update 2.0 failures

[ New ]

Hello @loessi, @grandrange866. Quik for desktop doesn’t support camera firmware updates for your HERO8 Black camera. We are focusing on adding this functionality to our latest GoPro Desktop application in the near future, but in the meantime, the GoPro App on iOS and Android can update your camera.

You can also install the firmware update through the manual process. Using an SD card adapter, connect your microSD card to your computer and follow the Manual Update instructions specified in this article: https://community.gopro.com/t5/en/How-to-Update-GoPro-Cameras/ta-p/394229

View solution in original post

All Replies
Hiker

Betreff: HERO 8 Update 2.0 failures

[ New ]

Hallo Reinhard,

gopro wird dir keine Lösungen bieten für die 8er, da die 9er schon draußen ist.

Erfahrungsgemäß erhalten alte Kameras keinen Support, auch nicht die Software.

Meine 7er - gekauft Juli 2019 - letzte Update August 2019. Seither Totenstille.

Die Quik-App ist legacy. Neue Software für 7er? Fehlanzeige. Selbst die legacy bekommt man nur über das Forum verlinkt.

Wenn du produktiv arbeiten willst, wirf die 8er weg und kauf dir eine Sony fdr 3000 oder rx0mk2.

Die Probleme die du angibst, kenne ich alle von der 7er. Jahrelang der gleiche Mist bei gopro!

Ich finds tragisch... wer meine Beiträge lesen würde, käme nie auf die Idee, sich eine gopro zu kaufen. Da berichte ich über alle Fehler im kompletten gopro-Universum, frisch aus dem eigenen Erfahrungsschatz, und trotzdem scheuen sich die Leute nicht, für diesen Schrott noch Geld auszugeben. Hätte vor mir jemand so die Wahrheit auf den Tisch gelegt, hätte ich mir selbst nie eine gopro gekauft.

Tourist

[ New ]

I m also seeing the same issue on v2.0 Hero 8 with Mac latest OS and GoQuik.

GoPro

[ New ]

Hello @loessi, @grandrange866. Quik for desktop doesn’t support camera firmware updates for your HERO8 Black camera. We are focusing on adding this functionality to our latest GoPro Desktop application in the near future, but in the meantime, the GoPro App on iOS and Android can update your camera.

You can also install the firmware update through the manual process. Using an SD card adapter, connect your microSD card to your computer and follow the Manual Update instructions specified in this article: https://community.gopro.com/t5/en/How-to-Update-GoPro-Cameras/ta-p/394229

Hiker

[ New ]

wer ist "wir"? Arbeitest du, aenriquez, bei gopro? Es hieß, dies sei ein Nutzer-Forum, und Angestellte von gopro wären hier nicht aktiv.

Was stimmt denn jetzt?
Und wieso lese ich dauernd "wir arbeiten an", "derzeit noch nicht", "momentan bitten wir sie,..." ??

Kann gopro nicht mal eine Arbeit fertig machen, statt jede Woche ein neues Modell rauszubringen und alles andere an Verpflichtungen zu vernachlässigen?

gopro hat 4k nicht mal ansatzweise stabil im Griff und wirbt mit einer 5k - das ist sowas von lächerlich. Ein ganzes Jahr lang gab es kein Update um die Funktionen der 7er zu stabilisieren. gopro lässt seine Kunden einfach im Stich, liefert NULL Support, der Chat geht immernoch nicht.

Es wird sich bald herumgesprochen haben, dass eine 8er - die ja noch recht jung ist - so vernachlässigt wird.

Künftige Käufer wird das hoffentlich zum Nachdenken bewegen!

GoPro Community Manager

[ New ]

This is primarily a member to member forum, but we do have GoPro employees on here to help out wherever we can. As for updates, you can always do an update using the instructions at https://gopro.com/en/us/update/hero8-black.