Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Tourist

Gopro 9 GPS does not works with quik

[ New ]

Hi, could you finally resolve this critical bug with quik and gps data from the gopro 9? 

The gopro software is really bad, it is unacceptable to wait months without using the basic functions.

GPS_BUG.png
Tourist

Rif.: Gopro 9 GPS does not works with quik

[ New ]

è un problema noto da tempo. Quick non riconosce i dati GPS della Hero 8 e 9, ma a distanza di anni non hanno ancora risolto.

L'unica soluzione al momento disponibile è comprare questo tool https://goprotelemetryextractor.com/

Ci sono alternative gratuite, vedi queste https://community.gopro.com/t5/GoPro-Telemetry-GPS-overlays/GoPro-Telemetry-Resources-software/gpm-p... , ma nella maggior parte dei casi sono più macchinose e lente.

Tourist

[ New ]

A distanza di anni? Ma siamo pazzi?
Uno compra una fotocamera da 400$ e ci sono bug critici da anni?
Ridicoli.. è come pensavo, tutto marketing e niente sostanza.

GoPro

Re: Rif.: Gopro 9 GPS does not works with quik

[ New ]

Hello, @stefanoc5166. The Quik for desktop app is no longer in development. While some functions of cameras may work with Quik for desktop, we have not provided any updates to the program prior to the release of the HERO8 Black and therefore we are unable to determine what features will work, what won't, and what consistency you may get with HERO8 Black, HERO9 Black, and MAX cameras. 

The Quik App on iOS and Android can add telemetry gauges using GPS performance stickers. Details on how to do it are at GoPro Quik: How to View Stickers.

Hiker

[ New ]

Stesso problema... e leggo ora che è noto da anni? Ma siamo pazzi? ho pagato €400 la camera e non posso gestire da computer o Mac i filmati con i dati GPS? ma cosa diciamo? come faccio con il cellulare ora che ho salvato i file sul NAS a editare tutto? Ma stiamo scherzando?

Tourist

[ New ]
Purtroppo hanno puntato tutto sull'applicazione mobile, mentre per desktop hanno smesso di fare supporto. Un gran peccato, oltre che una presa in giro per l'utente finale
Hiker

[ New ]

Non devono assolutamente cessare il supporto delle APP da desktop! Come si fa con un cellulare editare 1h e 30 min di video? più file da 4GB?
E' una vera e propria presa in giro per noi consumatori!

Tourist

[ New ]
Non posso che essere d'accordo con te purtroppo
Sightseer

[ New ]

Appena speso più di 400€ per GoPro e non è possibile editare i dati e telemetria da PC, come pensate che editiamo 3/4 Giga da SmartPhone.Questa non è una scelta buona per un brand come Go Pro

Purtroppo non posso rendere la GoPro però se si poteva fare l'avrei già fatto e sarei passato ad un altro marchio.

Unacceptable GoPro, it isn't possible manage 3 or 4 Gb of videos with GoPro Quick Android App.Unbelivable from a brand as GoPro, i want to give back my GoPro...but unfortuantelly it isn't possible.

I hope GoPro will find a solution to this problem

Waiting for your feedback.
Thank you