Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Highlighted
Sightseer

GoPro Quick

Bonjour,

J'ai vu qu'il y avait déjà plusieurs sujets à ce propos mais je préfère tout de même poster un message. 

J'ai ma GoPro depuis quelques jours et je commence à peine à utiliser GoPro Quick pour faire des petits montages. Toutefois l'application est très lente et à tendance à planter quand on ouvre le mode création. 

De plus, et c'est là mon plus gros soucis et ma plus grosse déception; à chaque fois que je fais des montages avec GoPro Quick j'ai une énorme perte de qualité ! L'image est toute pixelisée alors que la vidéo de base est superbe...
J'ai essayé de faire des montages avec GoPro Studio : la qualité est meilleure mais reste faiblarde comparée à la vidéo de base...

Je précise que j'ai un très bon PC donc en aucun cas le problème peut venir de là.

Merci d'avance pour votre aide,

Cordialement.

Highlighted
GoPro

Re: GoPro Quick

Hello @bastouf76. Quik for desktop crashing constantly could be due to your device running multiple graphics cards, and Quik for desktop is prioritizing the high performance NVIDIA or AMD card. Check out the steps-to-fix here  and see if the output resolution could also be improved. Let us know how it goes. 

Highlighted
Sightseer

Unfortunately it's not the problem because I only have one graphic card... 

Highlighted
GoPro

Hi @bastouf76

Here is the Minimum System Requirements for Quik for Desktop.

You may also try other editing applications listed on this article: Programs to View and Edit Videos

Should you need further assistance you may reach out to our Support Team.

https://gopro.com/help/ContactUs   

Thanks!

Ej