Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
GoPro Apps for Desktop
Reply
Highlighted
Sightseer
Accepted Solution

GoPro 8 koppelt niet met nieuwe pc, wat nu krijgen we een update of een andere kabel?

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: GoPro 8 koppelt niet met nieuwe pc, wat nu krijgen we een update of een andere kabel?

Hi @ber001

If you have gone through the suggested steps and it's still the same, please reach out to our Support Team.

Please submit a request for a callback through https://gopro.com/help/ContactUs, or initiate a chat conversation with one of our representatives.

Thanks!

Ej

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

Re: GoPro 8 koppelt niet met nieuwe pc, wat nu krijgen we een update of een andere kabel?

Hi @marcelv0605

Please go over the steps on: Camera is Not Recognized on Quik for desktop - Windows

If connecting the camera via the USB cable, launch Quik, plug the camera then power it on.

Let us know how it goes.

Thanks!

Ej

Highlighted
Sightseer

Hoi EJ

De gopro wordt niet herkend door de usb!
Als ik een oudere laptop pak herkend deze hem meteen.
Ik heb ook de pc van 2 andere mensen geprobeerd.
Daar is het zelfde verhaal:
De computer geeft een icoon aan dat er iets op de usb is aangesloten maar gooit deze na 2 seconden er weer uit!!!
Dit ligt of aan de gopro zelf of de kabel
Ik heb geprobeerd eerst quick op te starten,dan gopro aansluiten en aan zetten maar dit helpt niets.
De pc herkend de gopro 2 seconden en daarna verdwijnt het icoon weer?

Groeten Marcel
Highlighted
GoPro

@marcelv0605, thanks for posting back with an update. Please ensure that your computer has the latest Windows OS update installed and the GoPro camera is updated with the latest firmware.

If the problem persists, you may try using a different USB-C cable to help further isolate the issue.

Alternatively, you can use an SD card adapter/reader to connect the microSD card to your computer. See How to Import Camera Files to a Computer - Windows 10 for more details.

Highlighted
Tourist

Ik heb exact hetzelfde probleem. Na koppeling via USB-poort detecteert mijn nieuwe laptop (windows 10 Pro versie 1903) dat er een "onbekend apparaat" is gekoppeld. Alle USB-drivers zijn up-to-date. Mijn vorige, ruim 8 jaar oude, laptop (windows 10 home 1809) herkent de GoPro meteen. Ook detecteren via bluetooth lukt niet met de nieuwe laptop, via de app op mijn telefoon is dat geen probleem. Is de kabel dan wel het probleem? Niet windows? Weet iemand of die USB-C kabel het probleem echt oplost (ervaring mee)?

Vriendelijke groet, Bert

Highlighted
GoPro

@bertb44604, sorry to hear about the trouble. Run any available Windows Update and install the latest update for the Graphics Card/s drivers on your computer. There are also some troubleshooting suggestions here that will help:

Highlighted
Sightseer

Hoi Bert,

Ik wacht nog steeds op een oplossing.
Heb intussen een card reader met usb gekocht en dat werkt prima!
Ik denk zelf dat het een software probleem is.
Van gopro krijg je ook niet echt een oplossing of normaal antwoord:
Dus voor mij is de cardreader een goed alternatief tot gopro met een update komt en zo niet blijf ik de reader gebruiken.
Wel een beetje jammer als je zo een dure camera koopt en je pc herkent hem niet.
Maar ze vragen steeds of je pc en update wel goed is, dit Betekent voor mij dat ze het zelf ook even niet meer weten dus heb ik het koppelen van de camera maar opgegeven.
Mijn pc is prima in orde en de update ook.

Groeten Marcel
Highlighted
Tourist

Hallo Marcel,

Vriendelijk dank voor je antwoord. Ik heb een USB 3.1 kabel aangeschaft (USB-C naar USB A 3.0). Dit werkt in zoverre dat mijn laptop nu wel de GoPro herkent en dat ik het opgenomen materiaal handmatig via de verkenner kan opslaan op de laptop. Overigens herkent GoPro Quik mijn Hero Black 8 nog steeds niet. Softwarematig schort er waarschijnlijk inderaad dus nog het één en ander aan.

Vriendelijke groet,

Bert