Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Tourist
Accepted Solution

timing vidéos

bonjour , pourriez-vous m'expliquer pour la gopro coupe toujours la videos entiere en plsuieur videos de 5minutes et 19 seconde chacune et ne laisse pas le fichier en 1 seule videos car je me retoruve toujours sur la carte sd avec plein de fichier videos au finale pour une seul videos.

j'ai joint une capture de se que j'ai dans la carte sd, apres avoir tourner uen videos

dans l'exemple que je vois est donnée , c'eatit lors d'un vol en vion j'ai tourne une seul videos de 35-40 min environ qui s'est automatiquement une fois stockée couper en plein de petite video toute durant 5min et 19sec .

si quelqu'un a la solution je suis preneur.

Annotation 2020-11-07 142106.png

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: timing vidéos

@nicozey, when taking a video recording, the camera will automatically segment into a new file chapter once it has reached a certain size. This is called File Chaptering in GoPro cameras and is intentional so in the event of a jolt or crash that causes a file to become corrupted, only a portion of your video will be affected and not the whole thing.

View solution in original post

Highlighted
GoPro

The chaptering cannot be disabled. It is automatically done on the SD card. Learn more about it through GoPro Camera File Chaptering Information .

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

@nicozey, when taking a video recording, the camera will automatically segment into a new file chapter once it has reached a certain size. This is called File Chaptering in GoPro cameras and is intentional so in the event of a jolt or crash that causes a file to become corrupted, only a portion of your video will be affected and not the whole thing.

Highlighted
Tourist

Merci de votre réponse, est-il possible de désactivé cette option ??

Highlighted
GoPro

The chaptering cannot be disabled. It is automatically done on the SD card. Learn more about it through GoPro Camera File Chaptering Information .