Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

kamera kann nicht umbenannt werden

[ New ]

Ich habe versucht den Kameranamen zu ändern aber die App meldete: "es ist ein fehler aufgetreten". "Namen belassen oder ändern"

ich habe den vorgeschlagenen Namen so belassen. Der angezeigt Name war nicht der, den ich vorher eingegeben hatte. Dann habe ich gesagt "verbinden". Dann kam die Meldung kamera "nicht gefunden". Dann habe ich nach anweisungen versucht eine verbindung mit der kamera herzustellen, aber es hat nicht funktioniert. Ich habe alles deinstalliert, die kamera zurückgesetzt, aber nichts hat geholfen. Die kamera hatte vorher unter einem anderen Namen funktioniert.

GoPro

Re: kamera kann nicht umbenannt werden

[ New ]

Hi @tsobhero7,

Please try this. 

Reset your camera's connection settings or camera's Wi-Fi settings. 

After resetting the camera's connection reset the camera to factory settings. 

Delete/Unpair your camera from GoPro App.

Delete/Unpair your camera from your phone's Bluetooth settings. 

Pair it again. 

Let us know how it goes. 

Regards,

-Jay 

Tourist

[ New ]

Hi Jay, ich habe alles zurückgesetzt und die Gopro-App neu installiert. Die App meldet "Gopro gefunden". Dann sage ich "verbinden" auf der App. Es wird der Kameraname "GP28566410" angezeigt und es wird die Frage gestellt den Namen zu ändern. Ich gebe dann für den Namen ein "tsobhero7" das ist auch mein account-Name. Jetzt hat die App den Namen tsobhero7 angenommen. Ich habe alle fragen bestätigt. Dann gehe ich auf das Kamerasysmbol auf der App. Jetzt erscheint die Meldung "es gab ein problembei der Verbindung zu deiner gopro. Ich bestätige "nochmal versuchen". Dann bestätige ich das ändern in 2,4GHz. Dann kommt die Meldung "Support kontaktieren".

Es hat nicht geholfen ausser, dass der neue Name aktzeptiert wurde.

GoPro

[ New ]

May I know the brand and model of your phone @tsobhero7?

Thanks!

-Jay

Tourist

[ New ]

it is a gopro hero 7 black edition

Tourist

[ New ]

the camera info: name (has changed I do not know wy) to GP28566410 before it was tsobhero7 (is there a conflict with my account-name because it is the same)

serial-number 

Version: 01.90

GoPro

[ New ]

Hi @tsobhero7,

I mean the brand and model of you Mobile Phone. 

It doesn't have any conflict. 

If you need real time assistance you may contact GoPro Customer Support via phone or chat. 

https://gopro.com/help/ContactUs

Regards,

-Jay

Tourist

[ New ]

Hi, 

my mobil phone is a Samsung Note 9 with latest update.

Regards

GoPro

[ New ]

@tsobhero7, thank you for the info. Have you tried changing your GoPro camera's Wi-Fi band? Try switching the Wi-Fi band to 2.4GHz in the preferences under Connections > Wi-Fi Band. After that's done, your phone should connect to the camera with no problem.

If the issue persists, please try the following troubleshooting steps again accordingly:

1. Remove your camera entry from the GoPro App's history. 
    • Android: Open GoPro App. Press and hold the image of the camera and delete the entry from your camera history. 
    • iOS: Open GoPro App. Tap the pencil icon in the top-left corner of the Camera menu page. Tap the red X icon to delete the camera entry from your app’s history. 
  2. Reset your camera’s Wi-Fi settings using the instructions here
  3. Delete the GoPro camera under the Bluetooth and Wi-Fi entries in your mobile device’s settings before attempting to re-pair to your GoPro using the instructions here

Hopefully, this helps. Let us know how it goes.