Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

hellere Umrandung im Frontdisplay beim Einschalten der GoPro

[ New ]

Hallo Leute, beim meiner Gopro ist immer ein weißer Rand im Frontdisplay beim Einschalten der GoPro zu sehen. Diese hellere Umrandung ist nur zu sehen wenn die Kamera längere Zeit nicht in Benutzung war. Zu erkennen ist es beim Start der Kamera am besten, da hier ein dunkler Hintergrund ist. Gegebenenfalls könnte man auch die Hand vor die Linse packen, um ein schwarzes Bild zu erzeugen dann sollte man es sehr gut sehen können. Kann das jemand bestätigen. Hier mal ein Foto dazu.

IMG-20210813-WA0000[1].jpg
Backpacker

Re: hellere Umrandung im Frontdisplay beim Einschalten der GoPro

[ New ]
This is called "light bleed" and it's common with these types of displays. Even large flat screen TV's will have a small amount of light bleed in the corners. This does not affect the functionality of the camera.
Tourist

[ New ]
Ist das denn bei jeder GoPro Hero 9?
Backpacker

[ New ]

Yes

Tourist

[ New ]
Haben Sie auch eine und können dieses "Lichtbluten" mal als Foto einstellen?
Backpacker

[ New ]

I could but honestly, I'm busy, I've answered your question.  If you still have issues, contact GoPro.  They can send you out a new camera that will also have light bleed on the front display.

Tourist

[ New ]
Ich verstehe Sie, würde mich trotzdem sehr freuen wenn Sie mal ein Bild davon reinstellen könnten, einfach um sicher zu gehen und das ich nicht den Weg gehen muss die Kamera zu tauschen. Damit würden Sie mir sehr helfen.
Backpacker

[ New ]

My Cell phone doesn't pick it up as much but you can see light bleed in the corners as per normal for a tiny display that's for reference only and not a high quality 4K display lodged in the front of a camera.

Of note, to save battery, reduce light bleed and prevent overheating........ try lowering your display brightness down to 10%. It's still bright enough to see in strong daylight and it will improve things across the board.

20210813_094121.jpg