Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Hiker

Video Files Times are Incorrect after Transfer from Hero7

[ New ]

After transferring video files over USB from a Hero7 to Windows 10 the times on all the video files are off by 8 hours.

After transferring directly from SD card to Windows 10 the times are off by 8 hours, same as above.

The time on the camera is correct and the camera has been reset to factory settings several times during troubleshooting this.

The file times when viewed on the camera are correct.

The attached screenshot shows the files on the Hero7 and the identical files after transfer to Windows 10 and the times.  See that that times after transfer are 8 hours too early.

How can this be fixed?

thanks

Slide1.JPG
Hiker

Re: Video Files Times are Incorrect after Transfer from Hero7

[ New ]

Any help here to correct the GoPro file times?

Hiker

[ New ]

after review community, this issue seems to go back several years and yet to be fixed.  When I try to reply to those older posts, I cannot, they are locked.  Apparently not much interest to solve this probem.

Hiker

[ New ]

Hallo, mit Windows-Mitteln bekommt man das Datum/Uhrzeit-Problem nicht in den Griff. Ich selbst verwende zwei H7b gleichzeitig für 3D-Aufnahmen und bin zwingend von exakten Datum und Uhrzeit abhängig um später bei Editieren der Videos die richtigen beiden für links und recht zuordnen zu können. Das richtig hinzubekommen geht mit keinem mir bekannten Verfahren.

Bei Fotos ist es noch relativ einfach die Metadaten (Exif) zu verwenden und diese in das Erstellungs - oder Änderungsdatum zu konvertieren. Dafür gibt es kostenlose Tools im Netz.

Ganz anders sieht es bei Videos aus, denn diese haben kein Exif. Allerdings haben auch diese irgendwo versteckte Metadaten.

Ich kenne nur ein kostenloses Tool, welches alle Grafikdateien und Videos eines Ordners erfassen und das Originaldatum wiederherstellen kann. Dieses Tool heißt File Date Corrector und ist leider nicht kostenlos. Es gibt zwar eine Test-Version, die aber Einschränkungen hat. Die lizenzierte Version kostet 20 €. Link: https://www.infonautics-software.ch/dateidatumkorrigieren/kaufen/ 

Das Tool ist aber sein Geld wert und ich benutze es immer bei Verwendung von Fotos oder Videos.

Tipp: immer einen neuen Ordner erstellen und nicht zu viele Dateien dort hineinkopieren. Bei 20 mp4 dauert es dann ca. 15 Sekunden für die Konvertierung.

Gruß

Bernd

Hiker

[ New ]

Hallo, mit Windows-Mitteln bekommt man das Datum/Uhrzeit-Problem nicht in den Griff. Ich selbst verwende zwei H7b gleichzeitig für 3D-Aufnahmen und bin zwingend von exakten Datum und Uhrzeit abhängig um später bei Editieren der Videos die richtigen beiden für links und recht zuordnen zu können. Das richtig hinzubekommen geht mit keinem mir bekannten Verfahren.

Bei Fotos ist es noch relativ einfach die Metadaten (Exif) zu verwenden und diese in das Erstellungs - oder Änderungsdatum zu konvertieren. Dafür gibt es kostenlose Tools im Netz.

Ganz anders sieht es bei Videos aus, denn diese haben kein Exif. Allerdings haben auch diese irgendwo versteckte Metadaten.

Ich kenne nur ein kostenloses Tool, welches alle Grafikdateien und Videos eines Ordners erfassen und das Originaldatum wiederherstellen kann. Dieses Tool heißt "File Date Corrector" und ist leider nicht kostenlos. Es gibt zwar eine Test-Version, die aber Einschränkungen hat. Die lizenzierte Version kostet 20 €. Link: https://www.infonautics-software.ch/dateidatumkorrigieren/kaufen/ 

Das Tool ist aber sein Geld wert und ich benutze es immer bei Verwendung von Fotos oder Videos.

Tipp: immer einen neuen Ordner erstellen und nicht zu viele Dateien dort hineinkopieren. Bei 20 mp4 dauert es dann ca. 15 Sekunden für die Konvertierung.

Gruß

Bernd

Hiker

[ New ]

I got a Hero 8 and thankfully the video files transfer to windows with the correct time and date.

I chatted with support on the date issue with Hero 7. 

They said it's a known problem and being worked on.  Which is an obvious platitude because it has been 2 years since the last firmware update.

Support responded to my support ticket stating the file time is a known issue and the workaround is to set to UTC time and then apparently your computer will know then to correct for local time.  I looked all over on the camera for a UTC time setting and could not find it and support had no idea either.  After some more head-scratching, we figured out they meant to say set your camera time to UTC time.  There is not a specific "UTC" setting for the camera.   A web search found ETC time to be 8 hours different than local which is the time difference assigned to the video files after they transfer to windows 10.

Such a simple patch, they obviously know how to do it since they got it right on the Hero8.  One can only surmise its a Hero 7 "end of product life" strategy and they no longer want to spend any resources to support Hero7 updates.  

Hiker

[ New ]

Es gibt im Internet (kostenpflichtige Tools), die das Originaldatum wieder zurückholen. Das ganze Problem hat nichts mit Gopro zu tun sondern mit Windows. Kopiert/verschiebt man Dateien von einem Medien auf ein anderes wird immer Datum und Uhrzeit aktualisiert. Das war schon immer so. Für Bilder gibt es kostenlose Tools, die die Metadaten (Exif) auslesen und damit das Dateidatum aktualisieren. Bei Videos ist es nicht so einfach, da sie zwar auch (versteckte) Metadaten enthalten, aber kein Exif.Um diese Daten auslesen zu können und das Dateidatum/Uhrzeit mit den Original-Daten umzuschreiben, braucht man spezielle Tools, die leider nicht kostenlos sind. Ich selbst verwende dafür den "file date corrector", bitte im Internet suchen. Nur mit Hilfe dieses Tools ist es mir möglich,3D-Aufnahmen, also mit 2 Cams gleichzeitig, anschließend  linke und rechte Seite exakt einander zuordnen zu können.

Hiker

[ New ]

I tried the GoPro suggested workaround (while they work on the issue....it been 2 years to the last update so don't hold out any hope) for the transferred video file date errors.

Their workaround is to set the camera to UTC time, in my case 8 hours ahead and Windows 10 should then translate to local time.

I did that with the Hero7, set the camera to UTC time, then took a test video and copies it over to windows 10.  The created time/date assigned to the video file are now correct.

There is still a chance for confusion since the camera time is wrong but it's better than what it was before.

Hero 8 does not have the time/date problem.  I tested it also and with local time set on the camera, I can transfer the video files to Windows 10 and the files have the correct time/date or the same time/date as on the camera..