Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Hiker
Accepted Solution

Upside down

Hello GoPro

Habe die Hero 7 black - nicht übel, nur die Batterielaufzeit ist zu knapp... wahrscheinlich muss ich eine power bank montieren, was mir nicht so gefällt. Das ist aber nicht mein Problem.

Ich montiere Die Kamera an einen Hängegleiter. Sie steht deshalb - und das geht nicht anders - auf dem Kopf. Und sie nimmt dummerweise immer auf dem Kopf auf - offenbar kann man nur die Orientierung des screens sperren.

Jeden Film in der Filmbearbeitungs-Software zuerst um 180 Grad zu rotieren ist umständlich - oder benötigt unnötigerweise mehr Rechnerperformance.

Oder mache ich was falsch in den settings? Meine alte HD Hero hatte eine Funktion "upside down" in den settings - das war tiptop!

Gruss aus den Pilotenferien

N. Locher

2 Rendezvous in 3'000m.JPG

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: Upside down

Hello @niklausl5

When the camera is upside down, the recorded video is actually upside down.  There is a tag embedded in the .mp4 video file that tells  the video player that the image is upside down, and will correct the video for the viewer. Do you recall how the Landscape Lock was set when you did the recording? If the camera is mounted upside down, set the Landscape Lock to Down to still capture right-side up media. 

Thanks, 
Marius

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

Re: Upside down

Hello @niklausl5

When the camera is upside down, the recorded video is actually upside down.  There is a tag embedded in the .mp4 video file that tells  the video player that the image is upside down, and will correct the video for the viewer. Do you recall how the Landscape Lock was set when you did the recording? If the camera is mounted upside down, set the Landscape Lock to Down to still capture right-side up media. 

Thanks, 
Marius