Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

Programme gopro WebCam

[ New ]

Bonjour 

Mon programme GoPro Webcam n'apparait pas sous windows 10. Seule l'icone avec le point bleu apparait...   Ma gopro est à jour 2.01   

Et quand je fais preview rien n'apparait à l'écran ...   

Merci à vous ...

Sightseer

Re: Programme gopro WebCam

[ New ]
i got the same problems.. can somebody help us?
Backpacker

[ New ]

4 things.

1:  Make sure you are using the latest version of the GoPro webcam app.

2:  Try either using a different USB cable or run it through a USB hub.

3:  Right click on the GoPro Webcam App icon in your system tray, see if you have the option to select a different graphics processor.

4:  Ensure that on your GoPro camera, the USB connection method is set to "GoPro connect" and not "MTP".  MTP is for transferring files, GoPro connect is for using your GoPro as a webcam.

Tourist

[ New ]

J'ai tout désinstallé...   réinstallé...   essayé différents câcle usb au cas où ...   et maintenant, c'est pire, je n'ai même plus le petit rond bleu.  Je ne suis même plus sûr que windows détecte la gopro8....   

Merci pour vos quatre conseil.... que j'ai appliqué à la lettre mais hélas rien ne change ....

Bonne soirée à vous à mon compagnon de galère qui nous a rejoint.

Cordialement

GoPro

[ New ]

Hello @frédéricp126 @rapidsurf1408

Can you please try the app with a different user account on your computer?

Thanks!

Ej

Tourist

[ New ]

Merci Ej

J'ai effectivement fait plusieurs essais ce matin avec un nouveau compte et une grosse mise à jour windows... deux heures  Smiley Very Happy

J'ai récupéré le point bleu et l'image dans preview du nouveau compte et même de l'ancien 

.. rien de neuf en revanche du côté du son (de la gopro)...

En revanche windows ne trouve toujours pas la caméra....    à la limite ce serait pas si grave...    mais les applis genre skype et autre zoom semblent galérer aussi à diffuser l'image (et encore moins le son)    Zoom se plante carrément lorsque je veux afficher les paramètres vidéo.   

ça avance grâce à vous mais je suis loin de me servir de la gopro comme webcam... comme c'est urgent car je donne des cours, en attendant je dois acheter un webcam normale usb ....    dur dur...

Amicalement

FRED

Backpacker

[ New ]

I got the blue dot and the image in preview of the new account and even of the old one 

If you are seeing the image preview, then your camera is working.

.. nothing new, however, on the sound side (the gopro) ...

Sound does not work on the GoPro Webcam, this is simply due to the architecture of the camera being completely different than a webcam.  Also, most professional users use their own mics anyway due to the much better studio sound quality.  So as of right now, there is no sound support from the camera when using it as a webcam.

Not all programs are compatible with the GoPro Webcam app, this is why some people will use OBS studio to get a feed from their camera and then output that feed via OBS.  Other programs will then see the output OBS feed as a webcam and can use that instead.

Tourist

[ New ]

Thank you for the time you spend to make things easier for us.

I undertsand now that Gopro is not so easy to use as a webcam...   i tried to add a microphone professional beacause it is my job and i have too much lag ... so i gave up.

Merci mon ami  :)