Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see if it is on our Update page.
Cameras
Reply
Hiker

Problème de mise à Jour GoPro 5

[ New ]

Bonjour en voulant mettre ma GoPro 5 à jour de façon manuelle je rencontre le problème suivant : Un point d'exlamation apparait de façon intermittente au début puis permanente au bout d'un 1/4 d'heure.

IMG_20210607_214313.jpg

J'avais laissé pendant une bonne heure puis en voyant que cela ne changeait pas. Je me suis dis que j'avais mal mis le fichier UPDATE dans la carte SD donc j'ai retiré la batterie et récupéré la carte SD

https://gopro.com/fr/fr/support/hero5-black-product-update  Je pense avoir bien suivi les instructions même si ma carte ne s'appelle pas "NO Name" comme écrit dans le Tuto ci dessus. 

J'avais obtenu le fichier de MAJ par le biais de numéro de série donc je pense que c'est le bon.

Maintenant je n'arrive même plus à l'éteindre sans enlever la batterie et dés que je la remet le point d'exlamation et ça clignote.

J'avais trouvé ça sur le forum mais je ne comprend comment la personne a débloquer sa situation ?!

https://community.gopro.com/t5/GoPro-Apps-for-Mobile/probl%C3%A8me-pendant-la-mise-%C3%A0-jour/m-p/4... 

Merci d'avance pour vos réponses

Accepted Solutions
Hiker

Re: Problème de mise à Jour GoPro 5

[ New ]

@jiriz70788 wrote:

@demonviewllc wrote:

OK,. so make sure you format the card in your GoPro first.

Then copy the update folder to the root directory 

See if your GoPro updates.

Le probleme est réglé. J'ai mis uniquement le fichier UPDATE dans la nouvelle carte SD et la mise à jour s'est installé correctement.
Le service d'aide m'ont expliqué que ses mises à jours manuelles sont une compléte refonte du logiciel ce qui n'est pas le cas des mises à jours faites par l'application Gopro Quick. 

The problem is solved. I only put the UPDATE file in the new SD card and the update installed correctly. The help service explained to me that its manual updates are a complete overhaul of the software which is not the case with the updates made by the Gopro Quick application.

View solution in original post

All Replies
GoPro

[ New ]

Hi @jiriz70788

The update may have not completed correctly.

What SD card are you using? Please include the brand, type, and capacity.

Do you get the same icon when powering the camera without the SD card?

Try running the update again. https://gopro.com/en/us/update/hero5

Make sure to format the SD card before saving the update folder.

Let us know how it goes.
If it's still the same, please reach out to our Support Team through https://gopro.com/help/ContactUs

Thanks!

Ej

Hiker

[ New ]

Hi Aragon1006

Thanks to answer. I use a SD Card

Brand : Probably kingston (sorry i've got this card since many long time)

Why do you mean by type ? It's displayed like "generic Cf card reader USB Device" but i suppose that just adaptor 's card

IMG_20210608_102218.jpg

I show you too the folder path so to know that's correct ?!

mise a jour

Sorry for my spelling mistake Smiley Frustrated

Backpacker

[ New ]

So the card you're using is not recommend for use with a GoPro:

https://community.gopro.com/t5/en/SD-Cards-that-Work-with-GoPro-Cameras/ta-p/394308

Hiker

[ New ]
Thank you for answering
Indeed I contacted the online help and they told me the same thing.
So I bought a San disk Extreme plus SD card
Backpacker

[ New ]

Hiker

[ New ]

@demonviewllc wrote:

Le probleme est réglé. J'ai mis uniquement le fichier UPDATE dans la nouvelle carte SD et la mise à jour s'est installé correctement.
Le service d'aide m'ont expliqué que ses mises à jours manuelles sont une compléte refonte du logiciel ce qui n'est pas le cas des mises à jours faites par l'application Gopro Quick. 

Hiker

[ New ]

@jiriz70788 wrote:

@demonviewllc wrote:

The problem is solved. I only put the UPDATE file in the new SD card and the update installed correctly. The help service explained to me that its manual updates are a complete overhaul of the software which is not the case with the updates made by the Gopro Quick application.