Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

No apaga la luz LED roja tracera

[ New ]

Hola,

Hace un par de años compre mi GoPro Hero 5, esta me ha funcionado sin problemas, pero desde la semana pasada la Luz Roja que esta del lado de la pantalla ha quedado fija, al poner la bateria se enciende y la unica forma de apagarla es quitando la bateria. Reporte el problema con soporte y revisaron que mi camara esta fuera de garantia. Ya hice la instalación del software nuevamente y el problema persiste.

El funcionamiento de la camara es normal, pero quiero saber si puedo seguir utilizandola de esta manera y que serian los problemas que puedo tener.

Luz Roja.JPG

Saludos,

GoPro

Re: No apaga la luz LED roja tracera

[ New ]

@graywater16203, make sure that a recommended SD card is used for your camera. Using SD cards that aren't recommended can cause issues like freezing as the card isn't fast enough to write the content, the camera getting hot or battery consumption is higher than normal as the camera stays in an active mode trying to sync to the card.

Additionally, performing a factory reset in the camera may help.

Let us know how it goes.

Tourist

[ New ]

Hola,

Ya hice la restauración de fabrica y he probado con una tarjeta SD recomendada para mi camara (SanDisk Extreme UHS-I de 32 GB (SDSDQXL-032G-A46A - 32 GB) o (SDSQXNE-032G-AN6MA)

El problema persiste, la luz roja nunca se apaga :( puedo seguir utilizando mi camara????

GoPro

[ New ]

Hello, @graywater16203. Does the camera maintain the light when connected directly to a power source without the battery in? If the camera operations are not affected and the media captured by the camera are as expected, this may have something to do with the circuitry in the camera. If pulling out the battery clears the issue, it would be advisable to keep doing so. 

Tourist

[ New ]
Hola,
Conecte la cámara a la corriente sin la batería y la luz persiste encendida.

Estaré quitando la batería para evitar el consumo excesivo.