Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Hiker

No GPS & no gopro labs update :-(

Hallo,

bei meiner Gopro hero 8 black geht beides nicht.

1: GPS:   ja, es ist aktiviert und wird angezeigt. Wenn ich dann aber auf Quik am Laptop das einbetten möchte zeigt es an das keine Daten vorhanden sind. Bin mit dem Rennrad unterwegs, öffentliche Straßen, über Land = keine Einschränkungen bzgl GSP Empfang.

2 labs update: hab die zip geöffnet und auf die speicherkarte gezogen (nicht die zip datei). dann die karte in die kamera gegeben und eingeschaltet. die kamera versucht zuerst foto/video per wlan hochzuladen. da es aber eine leere speicherkarte ist bricht sie gleich ab = korrekt. dann erfolgt aber kein update 

kann mir wer helfen?

beides zusammen ärgert mich wirklich sehr und ich überlege den kauf (ca 4 monate alte kamera) rückgängig zu machen.

Highlighted
Adventurer

Re: No GPS & no gopro labs update :-(

1. GPS only works with the Desktop of the hero 5 and the words of GoPro  newer camera's.  if it is a GoPro hero 8 possible what gopro is not saying to this World is   it needs a new desktop version soon to release fall 2020 they can not note it, they are not allowed or they get put in the CORNER and PUNISHED>

you put the Update in, sounds more like you put the HD08.***** file, put hte update in''

Highlighted
Nomad

1:  Quik does not support GPS stickers for the GoPro Hero 8.  Either use the GoPro app or use a 3rd party program like Dashware or Racerender.

2:  Did you create a folder called "UPDATE" on your memory card and put the downloaded files in there?

This video shows you how to do the firmware update on your camera, the exact same instructions apply for installing GoPro labs, you'll just be using the GoPro labs firmware instead of the camera update firmware.

Highlighted
Adventurer

s mistake was quite clear he used the  HD08*** folder, he does not need to create what is in teh actual fileFolder.  If gopro simple deletes oof the Win 7 platform and use a windoes 10 with picphonics instructions we still here complaints.

for the hero 8 yep you got that right or till gopro   in the fall. 

Untitled.png

Highlighted
Hiker

Okay guys, first of all thanks a lot for your quick answers

But i‘m sure it‘s Not the hd...
but i‘m actually Not at home, it will take 1 - 2 hours and i‘ve a look and make some pic
Best regards
Highlighted
Adventurer

you are quite welcomed.  take you two seconds to se your mistake, need more help, just ask.

Highlighted
Hiker

so, bin wieder da

also ich hab es jetzt nochmals versucht und zuerst ging es nicht.

dann hab ich eine andere speicherkarte probiert UND auf dieser einen Ordner erstellt in dem ich die richtige Update Datei gespeichert habe.

Das update ging dann (ich denke es lag daran das ich vorher keinen Ordner angelegt habe)

aber nun?

ich wollte es personalisieren und hab dazu den QR Code gefunden, mit meinen Daten (Name und Telefonnummer) ausgefüllt und dann?

Die hero 8 black auf Foto einstellen und damit auf den QR Code "zielen"?

So hab ich es probiert aber passiert ist nichts

Schäme mich gerade aber ich check es nicht

GPS: gibt es da noch eine Lösung?

Vielen DAnk für eure Geduld mit mir ;-)

Highlighted
Adventurer

For me:

I'll let Irix explain it  he can type more then me.

https://www.youtube.com/watch?v=j-fa8hcqxjs

just showing once it loads and what to expect.

1 update folder  like above once in you can revert and reflash that simple

Major issue with a Horizontal line can be seen when uploaded to youtube gopro Hero 8 latest BETA FIRMWARE is more or less a TIMER. wit ha few extras Hypersmo...