Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

Kein Update Hero 3 Silver zum Download möglich

[ New ]

Hallo, ich habe schon lange meine GoPro Hero 3 Silver, da ich sie aber schon länger nicht benutzt habe vergas ich keider mein Passwort zum Wlan für die App.

Da ich es zurücksetzen möchte habe ich im Internet schnell eine Lösung durch ein Update gefunden. Ich bin dann auf die Offizelle GoPro Internetseite um ein Download durchzuführen.

-Modell aussuchen

-Gerätenummer eingeben und Email angeben

Dann STOP beim klicken "nächster Schritt" wird das Feld Grau (also gedrückt) und es passiert nichts mehr ich komm nicht mehr weiter. Kann mir jemand helfen wie ich das Passwort ohne Update zurücksetzen kann oder wie ich an das Update kommen. Sitze jetz schon eine Weile dran und Versuch weiter zukommen, doch leider kein Erfolg.

Ich wollte den Support Kontaktieren aber leider komm ich nicht direkt bei dem Thema zu einer Lösung. Vielleicht klappt es ja jetz hier.

Vielen Dank schon mal im vorraus!

Accepted Solutions
GoPro

Re: Kein Update Hero 3 Silver zum Download möglich

[ New ]

Hello, @brudertuk. Make sure that you are on the correct page. To do this, have a go at the following steps again but use an incognito browser. Let us know how it goes.Thanks!

View solution in original post

All Replies
GoPro

[ New ]

@brudertuk, if you are having a hard time remembering your password, changing your Wi-Fi name and password can be done by following a few easy steps.  

1. From the HERO3 update page click "Update your camera manually" to begin.  
  2. On the first page, enter your serial number and registration information correctly, and then click "Next Step." 
  3. On the next page, select 'Wi-Fi & Firmware Update' with the blue checkmark and click "Next Step." 
  4. On the next page, enter your new camera name and password. 
  5. Follow the steps from STEP 3 through the LAST STEP on this link: https://community.gopro.com/t5/en/Software-Update-Instructions-for-HERO3-Cameras/ta-p/388262 

If the camera does not initiate the update it can be because the camera is not recognizing the update on the SD card. You will want to make sure to follow all of the instructions as outlined on the GoPro website's update page to ensure no steps are being missed. I do also have some suggestions here that should help get the update working as well. 

• Format the SD card before placing the update files in the root of the card (format on your computer, or DELETE ALL files in the camera's Delete menu); 
  • Be sure to place the individual files on the root level of the SD card, NOT in the UPDATE folder. 

Once you have the necessary file(s) placed on the SD card, unplug it from the computer and insert the microSD card into your camera. Once it's plugged in, power on the camera. The update should automatically initiate. 

Tourist

[ New ]

ja das habe ich versucht. 

aber leider kann ich nur meine Kameranummer eingeben und meine Email. Sobald ich das Feld "nächster schritt" auswähle, komme ich nicht weiter.

Ich komme nicht weiter wie zu diesem Schritt.

GoPro

[ New ]

Hello, @brudertuk. Make sure that you are on the correct page. To do this, have a go at the following steps again but use an incognito browser. Let us know how it goes.Thanks!