Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see if it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

Jede Menge Pixelfehler - Support nicht erreichbar

[ New ]
Konnte am Wochenende die neue Hero 9 erstmals ausprobieren und war erschrocken, wie viele heiße/tote Pixel in allen Aufnahmen sichtbar sind!
Beim Versuch den Support zu kontaktieren, erhalte ich für den Chat die Info "currently unavailable for you". Bei der Telefonrückrufbitte kriege ich die Fehlermeldung, dass ich das Captcha nicht richtig gelöst habe. Dabei kommt gar kein Captcha!
Ich weiß nicht, wie ich jetzt meinen Garantieanspruch mit Umtausch geltend machen soll...
Für jegliche Infos und Hilfe wäre ich dankbar.

Accepted Solutions
Tourist

Re: Betreff: Jede Menge Pixelfehler - Support nicht erreichbar

[ New ]
Tried different SD cards. The 32GB provided free for buying at GoPro.com.A 128GB card as well as a16gb card. Same problem all over the place. Tried different settings of ISO. From 100min/100max up to 100min/400max the size and amount of red, white and blue pixels grows. The pattern stays the same across the board. At 100min/800max the results are better. At this setting only one big red pixel pops up randomly.
Yesterday the US support adviced me to reinstall the latest firmware manually, but the pixel pattern stayed the same. After a 90min chat, sending footage examples back and forth, waiting for YouTube to render them in 4k, etc. etc. the support finally agreed, that my unit has to be replaced by guarantee.
Hopefully the new camera will be OK...

View solution in original post

All Replies
Tourist

Betreff: Jede Menge Pixelfehler - Support nicht erreichbar

[ New ]

Moin,

das Problem mit den Pixeln haben viele, GoPro scheint den Sensor mit ihren 5k ziemlich an Limit gebracht zu haben.
Aber wie dem auch sei, den deutschen Support Chat konnte ich auch nicht erreichen, bekomme ich die gleiche Meldung.
Ein Captcha musste ich allerdings nie machen, habe es auch gerade nochmal versucht im Chrome Browser.
Diesmal kam auch diese Meldung beim Chat nicht, sondern das Chatfenster öffnete sich.
Versuch es nochmal, alternativ mal einen anderen Browser probieren.
Wenn alles nicht hilft und englisch keine zu große Hürde darstellt, dann stell dein Land oben rechts auf der Seite mal auf US um und versuche dann nochmal den Chat zu kontaktieren, damit hatte ich bisher am meisten Erfolg aber achte auf die Zeitverschiebung.

GoPro

[ New ]

Hi @beemysch @loyallight44206

What SD card are you using?

Do you have the camera up to date?

If you are observing the issue when setting the ISO to 400, please note that this has been reported to the team.

We'll post back once we have an update.

Thanks!

Ej

Tourist

[ New ]
Tried different SD cards. The 32GB provided free for buying at GoPro.com.A 128GB card as well as a16gb card. Same problem all over the place. Tried different settings of ISO. From 100min/100max up to 100min/400max the size and amount of red, white and blue pixels grows. The pattern stays the same across the board. At 100min/800max the results are better. At this setting only one big red pixel pops up randomly.
Yesterday the US support adviced me to reinstall the latest firmware manually, but the pixel pattern stayed the same. After a 90min chat, sending footage examples back and forth, waiting for YouTube to render them in 4k, etc. etc. the support finally agreed, that my unit has to be replaced by guarantee.
Hopefully the new camera will be OK...
Adventurer

[ New ]

So th first questions of the site is the SD card. that is a DEAD /hot pixel issue WOW!