Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Hiker

Re: Hero7 Black Freezes, video file shows frozen image but audio continues recording

[ New ]
I have orientation locked therefore it should not be in play.
Hiker

Re: Hero7 Black Freezes, video file shows frozen image but audio continues recording

[ New ]

Out of interest, has anyone seen their camera try a repair on these? I was reminded of this when I was checking in the manual (paper page 72 in the PDF):

"FILE REPAIR
HERO7 Black will automatically try to fix damaged files. Files can be
damaged if your camera loses power while recording or if there’s
a problem saving the file. The File Repair icon will appear on the
touch screen when a repair is in progress. Your camera will let you
know when it’s finished and if the file was fixed."

Wondered if that 'problem saving the file' had ever kicked in.

Hiker

[ New ]

As a minor update, I was out with my GP7B today, and whilst just twirling the camera about on a strap, not recording, it froze a couple of times, so I'm beginning to buy into @timmarshgopro 's theory that it might be orientation related.

Not sure if that's related to frozen video/audio continues...

(Also, how do I turn off portrait mode? I'm never going to use it and already I accidentally filmed something in it when turn the camera to get  a better angle.)

Explorer

[ New ]
Just set the orientation to UP (or down if you use the camera upside down). This will lock the orientation and disable portrait mode.
Hiker

[ New ]

Thanks @danielr15 - that's exactly what I did when I realised. Just have to remember when I use it upside down to reset it. (Not cool enough for vertical/portrait video and 'Insta'. Just hoping there was an option to skip portrait all together :)

Tourist

[ New ]

Bonjour vous utilisez quelle cartes SD pour filmer en 4k60 ? J'ai justement une scan disk ultra pro de 64go sur une go pro 6 black et j'ai ce problème de freeze

Tourist

[ New ]
J'utilise une go pro 6 black avec une carte SD scandick ultra pro 64go et quand je film en 4k60, l'image freeze au bout de 10 à 50s et le son continue.
Aucun problème en 4k30 ou en 2.7k60. En fait dès qu'on que j'utilise une résolution qui necessite le format HEVC, ça freeze. Donc c'est pas spécifiqiue à la go pro 7, ceci dit, aucun problème sur ma go pro 4 black. Pour moi y a un problème avec la mise à jour du logiciel go pro. Quand on voit l'horreur qu'est le logiciel go pro quick studio, ça ne m'étonnerais pas que les programmeur chez go pro soit aussi nul pour les mises à jour de la caméra.
Tourist

[ New ]
je précise aussi qu'avec le meme débit en format HEVC, je n'ai eu aucun problème avec la résolution 2.7k120 (c'est le meme débit que le 4k60). Donc j'ai aussi pensé à la batterie: meme problème avec une batterie pleine. J'ai aussi pensé au froid: pourquoi le froid ne causerait des problèmes que sur la résolution 4k60? Je précise aussi qu'après avoir insisté, certaines vidéo ont fonctionné en 4k60 le problème est alétoire. C'est plutôt gênant car ayant acheté une go pro 6 black, je me retrouve avec l'équivalent d'une go pro 5. Ensuite il y a des gens qui ont montré que le froid n'est pas un problème car la vidéo freeze chez eux à température ambiante. La Scandisk extrem pro 64go, a une vitesse d'écriture de 90mo/s et fonctionne jusqu'à -25°c, donc je vois pas en quoi ma carte SD serait un problème.
Pour les autre avez vous essayé sur la go pro 7 de désactiver le HEVC pour voir si la vidéo freeze en 4k60? (Je ne peux pas le faire sur ma go pro 6 black) Pour moi y a un problème software sur l'écriture en format HEVC.