Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Sightseer

Hero5 Session não liga

Boa tarde,

Estava filmando com minha câmera como sempre fiz, estava com bateria, finalizei um vídeo quando fui iniciar outro ela não ligava mais, encontrei o link abaixo:

https://community.gopro.com/t5/pt-br/A-HERO5-Session-n-227-o-liga/ta-p/393659#

Fiz o procedimento 1x e ela ligou rapidamente e desligou, fiz mais 1x e deixei carregando por um tempo, retirei da fonte de energia e os leds vermelhos não apagavam. Apertei os botões algumas vezes e ela ligou, o botão de filmar quando clico não inicia mais o vídeo, tenho que clicar no botão MENU para iniciar o vídeo. Fiz isso e ok, deixei ela parada por algumas horas e fui tentar ligar e nem pelo botão MENU não está ligando mais, sem sinal de funcionamento.

Qual a solução para eu conseguir utilizar o produto?

Aguardo retorno. Obrigado

Highlighted
GoPro

Re: Hero5 Session não liga

Hello, @brunoebr. Follow these instructions to get the HERO5 Session to power on again: 

1. Disconnect the camera from any external power source and remove SD card.
  2. Press the Menu Button to see if any information is prompted on the camera’s Status Screen.
  3. If there is no response from the Status Screen, attempt to reset the camera by pressing and holding the Menu Button for 8-10 seconds. After releasing the button, leave the camera alone for ≈5 seconds and attempt to get a response from the camera by pressing the Menu or Shutter Button.
  4. If you're still unable to get any sign of life from camera, connect to a 5V 2A wall charger (5V 1A minimum), look for red LED illumination to indicate charging. NOTE: In a pinch, you can use a computer USB port, but we do not recommend using a multi-port USB hub when trying to charge the camera.
  5. If/when red LEDs illuminate, allow camera to remain charging for a few minutes.
  6. Remove the camera from charging source and attempt to get a response from the camera by pressing the Menu or Shutter Button.
  7. If provided with a response, allow camera to turn back off, insert the SD card and wait ≈5 seconds, then attempt to record a video.

If this does not help. let our Support team know. They will help you with the next steps. To connect with them, visit https://gopro.com/help/ContactUs . Once there, select "Contact Us" and proceed with either chat or a callback request.