Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Hiker

Re: Hero 9 issues vs Hero 8

[ Edited ]

Per fortuna non ho ancora venduto la Hero8

La mia Hero9 presenta i seguenti problemi :

- suono gracchiante, a volte registra l'audio senza problemi a volte va bene

- per accendere la gopro a volte basta una singola pressione del tasto, altre volte occorre tenerlo premuto

- qualche volta dopo averla spenta resta acceso il led rosso frontale e bisogna togliere la batteria

- con ISO MAX impostato a 400 ci sono hot/stuck pixel ovunque

Non ditemi di fare l'aggiornamento manuale o il ripristino che ho gia provato di tutto, semplicemente :

- i programmatori gopro fanno pena.

- i betatester gopro fanno pena

- chi fa le recensioni sponsorizzate fa finta di nulla raccontando che va tutto bene

Sono nuovamente, come ogni anno, deluso da GoPro

Highlighted
Nomad

- Sometimes a single push of a button is enough to switch on the Gopro, sometimes it has to be held down

- Sometimes the red LED stays on after switching off and the battery needs to be removed

Unfortunately, this is also the case with the hero 8 ...
Sometimes the battery has to be removed so that the camera can be switched on ... (also with the Hero 8).

Usually it helps if you wait 10 seconds after inserting the SD card or the battery and only then switch the camera on, or if you have switched the camera on or off, you also wait 10 seconds before switching the camera off again. / or switches on. But rarely, this does not work either ... (both with the Hero 8 and with the Hero 9 with the latest firmware).

Highlighted
Adventurer

Keep this thread going with issues and it should capture their attention:

WOW no words like to see this a stickie gopro.  make it so.

Highlighted
Hiker

My first Hero 9 had laggy screen and audio problems, pops and cracles on left channel.

I didn't have time to notice any other bugs as I returned it.

My second Hero 9 has same audio problem, video has yellow tint and there are red and blue dead spots on sensor.

It also drained battery once, screen is laggy and image quality isn't great. I will return it on next Monday.

My third Hero 9 will stay in store.

Highlighted
Hiker

Crashes and becomes unresponsive when recording. When rebooted (remove battery, reinstall battery), it creates 1 second corrupt file. 

Highlighted
Hiker

Qualche novità riguardante il problema del microfono che gracchia? 

Highlighted
Hiker

Ho notato una cosa, questo spiacevole difetto si presenta quando si preme registrazione immediatamente dopo l'accensione della hero 9. Se attendo 1 minuto invece viene ridotto quasi completamente e poi per le successive registrazioni non si presenta più. È come se una volta avviata il processore non riuscisse a gestire la registrazione audio perché sta compiendo qualche operazione in background.... Penso che se fosse un problema hw dovrebbe essere un difetto permanente. Attendo un feedback da parte di gopro 

Highlighted
Tourist

I have been using my 9 for about 2 weeks now. On my last outing, I went to press record while the camera was OFF to start a quick record and nothing happened. No beeps. Nothing. I pressed power and the same thing. Nothing. I pulled the battery out and put it back in. The camera then turned on, showing 97% battery life. 

Anyone else having issues with the thing turning on/off?