Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

Re: Hero 7 with Feiyu Tech G6

[ New ]
Thank you agileoasis64174
Finally is working correctly :D
Sightseer

[ New ]
To epicvista24264: when you said things are working, does that included bing able to control Hero 7 shatter from Feiyu G6?

I still have a cross on camera icon in the OLED display.

Is there a definitive statement from Feiyu that G6 is now compatible with Hero 7, with latest firmware update?
Tourist

[ New ]

Hi,

Yes i have full control on GP7 from G6.

I'm able as well to connect gimbal with GP7 Black using APP on android and iOS

Sightseer

[ New ]
Hi epicvista, what is the trick, please. I’m using iPhone 7s iOS 12.1. In Feiyu On app it says it connects to GO7 WiFi successfully but still see crosses camera icon in OLED display.

Feiyu On app v 3.0.7.

Did you have to cooectvit all in Android first or had to use older version of Feiyu On app?

Cheers
Tourist

[ New ]

Hi,

Iphone 6S, i didn't update soft to 12.1 yet...and do not know what will happen if i will do that. When i will do will let you know

Feiyu On app v 3.0.7

From the beginning i'm using latest version of Feiyu On app which is available

Now when i'm opening Feiyu app and my gopro is turn ON, its automatically connected to gimbal and everything is working correctly.

Do not have to connecting camra again

Tourist

[ New ]

I could not connect the G6 with my Hero 7 Black so I wrote to support and they suggested selecting the GoPro 5/6 from the list of cameras in the app. Apparently they are still testing the Hero 7. I tried this and it worked straight off.

GoPro

[ New ]

Thanks for sharing @agmclellan

This will help other users with the same situation/ setup.

Regards,

Ej

Tourist

[ New ]

Leider ist die Kopplung zwischen dem Gimbal und der Hero 7 immer noch nicht möglich. Zwischenzeitlich wurde die G6 Tastaturplatinen-Firmware von V1.0.9 auf 1.10 aktualisiert (über die App), brachte aber noch nicht den gewünschten Erfolg.

Tourist

[ New ]

Prezados, não consigo conectar a G6 com a HB7. Tentei no IOS e Andróide. Depois de inserir a senha do Wifi no APP da Feiyu ON (3.0.8), ele continua a mostrar o Wifi para conexção. Tenho G6 (V1.10), tentei várias vezes inserir a senha do Wifi e nada... Vou devolver o produto adquirido no site Submarino...

Tourist

[ New ]

I still have that problem. Everything else works but the wifi connection with the Hero7 black. What's the fix?

Tourist

[ New ]

Gestern wurde die Software „FeiyuOn“ auf meinem Android Handy aktualisiert. Auch mit dieser Software ist die Wifi Kopplung zwischen Gimbal und Hero 7 noch nicht möglich. Das Problem scheint sich auf die Firmware des Gimbals selbst zu beschränken. Also einfach abwarten. Ich behelfe mir bis dahin mit einer Handyhalterung die seitwärts angeschraubt werden kann und lasse die GoProApp mitlaufen. 

@missionsabai  schrieb:

I still have that problem. Everything else works but the wifi connection with the Hero7 black. What's the fix?

Tourist

[ New ]

Ich habe bisher auch noch keine Lösung für die Verbindung mit der 7 black gefunden. Am Anfang hatte ich immer das Problem, dass ein Verbindungsfehler kommt. Mittlerweile habe ich zwar herausbekommen, wie angeblich eine Verbindung zustande kommt, aber tatsächlich kann ich die Gopro noch nicht mit dem Gimbal steuern.

Der Weg zur Anzeige einer Verbindung:

Erst mal ganz normal mit der Gimbal App den Gimbal verbinden. Dann die Gopro einschalten. Dann in der Gopro Wi-Fi ausschalten. Dann mit der Gimbal App versuchen, die Gopro zu verbinden. In der Liste kann man dann die Gopro als Wi-Fi nicht finden, ist ja auch logisch. Jetzt in der Gopro Wi-Fi wieder einschalten. In der Gimbal App refresch drücken. Dann wird auch der Gimbal in der Liste angezeigt. Nun normal verbinden. Das Password ist von den vorherigen Versuchen bereits gespeichert. Dann kommt bei mir immer die Mitteilung mit dem Wi-Fi verbunden. Sonst war da immer time out oder so ähnlich. Trotz dieser Meldung ist dann aber immer noch keine Steuerung der Gopro möglich. Aber vielleicht kann man dann in der Zukunft mal einen Schritt weiter kommen.

Tourist

[ New ]

Ich habe dein Vorgehen bei mir getestet. Es bekommt keine Verbindung zwischen dem Gimbal und der GoPro zustande. Warten wir einfach mal auf die neue Firmware. Trotzdem, danke für deinen Tipp.

Tourist

[ New ]

Impossible to connect Hero 7 to Feiyu G6. Always wifi Timeout. Also Wifi sometimes disconnects with the GoPro App. I have to say that once my DJI pocket arrives I will sell the GoPro and the Feiyu Gimbal, both are really weak products.

Tourist

[ New ]

Have you tried selecting the GoPro 5/6 from the app? I could not get a connection by selecting the Hero 7 but as soon as I selected the 5/6 it worked.

Tourist

[ New ]

Ich will zwar keine Produktbewertung abgeben, aber meine Entscheidung die GoPro Hero 7 Black in Verbindung mit dem Gimbal G6 von Feiyu Tech zu kaufen hat seine Gründe. Für die Kaufentscheidung gibt es folgende Gründe.

• Sowohl die GoPro und der Gimbal haben einen wechselbaren Akku.
  • Die Verarbeitungsqualität des Gimbals (Metal) ist hervorragend.

Bei der DJI Osmo Pocket wird irgendwann auch der Akku seine Dienste aufgeben...und dann?. Ich habe mir für den Gimbal über Amazon den Handyhalter bestellt: https://www.amazon.de/gp/product/B07KW1YT6W/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 und steuere somit die GoPro direkt. Damit habe ich am Gimbal die Möglichkeit sämtliche Einstellungen der GoPro zu steuern. Die Möglichkeit des Moduswechsels und das Starten und Stoppen über die Gimbaltasten wird sicherlich bei einem künftigen Firmwareupgrade möglich sein.

Tourist

[ New ]

Thank you . Yes your tip worked. Now at least I can work with the gimbal recording at the press of a button in the gimbal. Function like changing parameters with the lateral button don't work but the fact that I can record and stop recordin was the most important feature I need to have. In any case I hope they make it full functional in a future update. Thanks for your help.

Tourist

[ New ]

Ich kann heute bestätigen, dass die gopro 7 black mit dem Gimbal gesteuert werden kann. Es kunktioniert die Aufnahme, auch die setting Einstellungen und das wechseln der Aufnahmemodi.

Voraussetzung:

ich habe das letzte Update der Firmware der Gopro durchgeführt. ist jetzt 1.61 und die aktuelle Version von Feiyu App Android geladen.

Danach hatte ich die Gopro einfach wieder eingebaut, und eingeschaltet. Danach den gimbal eingeschaltet und die Verbindung stand. In der Feiyou App wird die Gopro aber als 5/6 angezeigt. Ich habe jetzt auch mehrfach an und Auschaltversuche hinter mir. Die Verbindung konnte immer wieder hergestellt werden.

Merkwürdiger weise zeigt nach dem gemeinsamen Anschalten vom Gimbal und gopro der Gimbal ein durchgestrichenes Symbol der Kamera an und es kommt die Meldung, dass keine Verbindung zur Kamera besteht. Wenn ich dann aber auf den Aufnahmeknopf drücke, wechselt das Symbol zu Verbunden und die Aufnahme startet sofort. Also kann es sein, dass der Gimbal eine bestehende Verbindung am Anfang nicht korrekt anzeigt, obwohl die Verbindung steht.

Wenn es Probleme mit dem Verbinden gibt oder ich noch einige Schritte genauer beschreiben oder testen soll, bitte mich hier im Forum anschreiben.

Tourist

[ New ]

Wenn nach dem Einschalten das Symbol für fehlende Verbindung angezeigt wird, kann ich den rechten Knopf für die Auswahl der Modi nicht benutzen. Wenn ich dann aber einmal auf Aufnahme gedrück habe und und das Symbol auf Verbunden umschaltet, dann kann ich mit dem rechten Knopf auch die Modi durch schalten.

Tourist

[ New ]

Prezados, em fim consegui. Primeiramente resetei o Gimbal. Depois fiz as conexões escolhendo GoPro 5/6, e no mesmo momento pressionando no gimbal g6 a tecla Setting Button. Mesmo a tela de escolha de wifi reaparecendo no APP, no display do Gimbal o risco na câmera tinha saído. A partir dai consegui utilizar as funções do Setting Button do Gimbal e controlar assim as funções da GoPro Hero 7 Black pelo G6. Obrigado aos senhores, usei todas as dicas e no final consegui. Estou com a versão nova da HERO7 Black v1.60.

Sightseer

[ New ]

Ech! Du hast gute Erfahrungen mit dem Fejutech g6 Gimbal in Verbindung mit der Hero 7?

Ich habe heute mein drittes G6 Gimbel ausprobiert . Alle drei waren Sch... Warum? Ganz einfach

Bei den ersten beiden war das gleiche Problem. Sobald das g6 waagerecht gehalten wurde hat es in der Pan Achse extrem geruckelt. (haltet das G6 Waagerecht und dreht das Handgelenk) ich möchte das Gimbal Waagerecht auf dem PKW montieren um vom PKW inneren das Gimbal zu steuern. Dabei befindet sich das Fahrzeug in Unwegsamen Gelände. 

Beim dritten G6 war das ruckeln zwar nicht mehr so extrem  aber die Hero 7 hat sich nicht über das Gimbal verbunden. Sorry aber diese Kombination ist nicht zu empfehlen.

Warum ich es so oft probiert habe? Ganz einfach. 1. Die Hero kann während des Betriebs über das Gimbal geladen werden.  2. Das Gimbal hat einen wechselbar Akku. 3. Das Gimbel bietet einen guten Blick aus Display und 4. Es hat ein kleines Display um den Status zu sehen. 

Aber für mich ist jetzt Schluss mir dem Feiyutech G6 Gimbal. Ich habe keine Zeit um jede Woche ein nicht richtig Funktionierendes G6 zu probieren. 

Und für alle Profis. Ja ich habe die App deinstalliert  und neu installiert. Ja ich habe alle Verbindungen der Gopro Gelöscht  U. S. W

Entscheiden muss sich jeder selbst. Aber ich kann das Feiyutech g6 nicht empfehlen 

P. S. Alle Lieferanten waren top was den Umtausch b.z.w Rückerstattung  betrifft. Die haben also keine Schuld am Versagen vom Feiyutech g6. 

Tourist

[ New ]

Zelfde probleem als hier boven omschreven,zodra ik op de gopro app tik  verwacht ik eigenlijk en bevestiging in de vorm van een vinkje of iets dergelijks.Ga ik naar de feiye on app om de gopro te koppelen wordt de ene keer bevestigd dat ik wifi contakt heb maar niet met de gimbel secu gopro black7 staat dan ook een streep door icoon op lcd schermpje.Verder heb ik de firmware bijgewerkt en op 2,4 gezet.

Ben nu al 3 dagen aan het uitprberen maar noch steeds geen resultaat,het enige wat ik met de feiye on app nu kan is op afstand de gimbal bedienen want die werkt wel perfect.Hopende dat er een oplossing voor dit probleem is.

Tourist

[ New ]

After trying this gimbal I would NOT recommend it to anybody having the GoPro Hero 7. Lots of connection problems will make it a nightmare to work. Sometimes it works sometimes it doesnt. Stay away and buy a gimbal that work with this model. G6 does NOT.

Tourist

[ New ]

I had the same problem and solved. The camera symbol on Feiyu G6 gimbal display was crossed and I was not able to connect G6 with Hero7. Solution is very simple. When you trying to pair your gimbal G6 with your Hero7 in Feiyu On app, just pick Hero Pro 5-6 from the app list instead of H7. Bellow is complete way.

1.

Turn Hero 7 on and activate Wireless Connection on
( H7 - proferences / connections / wireless connection / ON )

2. 

Then set Wi-Fi Band to 2,7 Hz on Hero 7. ( Feiyu G6 can not connect in 5 Hz mode which is default set on Hero 7 )
( Hero 7 - preferences / connections / Wi-Fi Band / set to 2,4 Hz )

3.
Then enable Wi-Fi on your Hero 7
( Hero 7 - preferences / connections / connect device / GoPro App )

4.
Turn gimbal Feiyu G6 on

5.
Install Feiyu ON app to your smart device.

6.
Open Feiyu On app in your smart device and select G6 gimbal from the list.
After that bellow you will find available Bluetooth connection with your gimbal G6 ( FY_G6_2Y ) and tap on it. Now is your G6 succesfuly connected with your Hero 7 via Bluetooth, but you can not operate your camera via butons on your gimbal yet.

7.
Then in Feiyu ON app select connect camera via WiFi and pick GoPro from the list.
!!! Now select Hero 5/6 !!! instead of Hero 7.
After that you will see available Wi-Fi connection. Select your GoPro Wi-Fi and type password.

Your Feiyu G6 is now succesfuly connected with your Hero7 and you can operate your camera via butons on gimbal. For future connection will G6 pair with Hero 7 automaticaly in approx 60 seconds after turning on, without need to open app on your smart device.

Cheers, Jiri

Tourist

[ New ]

Dank je wel het is gelukt,nog wel even oefenen maar denk dat het wel goed komt.

Zal in de toekomst nog wel een upgrade voor de Hero 7 komen neem ik aan.

Nogmaals hartelijk dank groet Harm.

Sightseer

[ New ]

hi. Unfortunatelly i don't have any options to select another model of GoPro. I see only wifi name, not model of GoPro. What I have to do in that case?

Tourist

[ New ]

After step 6 you have to chooose "Connect camera" and then choose Hero5/6 (and not hero 7)

Tourist

[ New ]

Hi, check 7 steps in Feiyu On app how to connect your Hero7 with Feiyu G6.

Step_1.jpg

Step_2.jpg

Step_3.jpg

Step_4.jpg

Step_5.jpgStep_6.jpg

Step_7.jpg

Tourist

[ New ]

Hello,

I am still not able to control my Hero 7. I made the setting step by step according to you, but the camera (on the G6 display) is still crossed. Do you have any other tips for solution?

Thanks for reply!

Tourist

[ New ]

Hi, did you manage to connect G6 with GoPro via Bluetooth and Wi-Fi?

1.

Turn Hero 7 on and activate Wireless Connection on
( H7 - proferences / connections / wireless connection / ON )

2. 

Then set Wi-Fi Band to 2,4 Hz on Hero 7. ( Feiyu G6 can not connect in 5 Hz mode which is default set on Hero 7 )
( Hero 7 - preferences / connections / Wi-Fi Band / set to 2,4 Hz )

3.
Then enable Wi-Fi on your Hero 7
( Hero 7 - preferences / connections / connect device / GoPro App )

4.
Turn gimbal Feiyu G6 on

5.
Install Feiyu ON app to your smart device.

6.
Open Feiyu On app in your smart device and select G6 gimbal from the list.
After that bellow you will find available Bluetooth connection with your gimbal G6 ( FY_G6_2Y ) and tap on it. Now is your G6 succesfuly connected with your Hero 7 via Bluetooth, but you can not operate your camera via butons on your gimbal yet.

7.
Then in Feiyu ON app select connect camera via WiFi and pick GoPro from the list.
!!! Now select Hero 5/6 !!! instead of Hero 7.
After that you will see available Wi-Fi connection. Select your GoPro Wi-Fi and type password.

Your Feiyu G6 is now succesfuly connected with your Hero7 and you can operate your camera via butons on gimbal. For future connection will G6 pair with Hero 7 automaticaly in approx 60 seconds after turning on, without need to open app on your smart device.

Tourist

[ New ]

@janm00226What do you use: Android or iOS?

Tourist

[ New ]

I have both devices so I can use ios and also Android. Both systems works fine.

Tourist

[ New ]

I have iOS and Apple XS Max.  At step 7 did you use the WiFi  and Name/Password from your GoPro?  (Preferences / Connections/Camera Info)

I have to try to connect 3 times to succeed, so keep on trying. First I get an error, but when connected I only see the list of

possible device and switch back to main screen. On the goPro the camera symbol is without the cross.

I only can start and stop recording on the G6, nothing else will work. Starting is OK, but to stop I have to push several times to

stop recording, so I don't use this function at all. I'll wait for G6-update.

Tourist

[ New ]

Hi Jiri,

I tried to connect more than 10 times and without any change. The camera icon is still crossed and the recording button doesn´t work. I can only move with camera by iphone.

I use iOS ( iphone 5 and iphone 6 with the latest firmware update). Also I ugraded G6 firmware and Feuiyu app.

Wi-fi (2,4 GHz) connected, bluetooth connected.

Hero 5/6 selected.

Also I tried to call to Czech technical support for Feiyu and goPro. Feiyu support told me that the G6 is official not compatible with Hero 7. goPro support told me, the G6 is not their product (of course) and they can not help with this problem.

So, it seems the only way is just wait for some new firmware update and hope that it will works.

Or any new idea?

Thanks

Jan

Tourist

[ New ]
Ahoj,

prepnul na GoPro7 Wi-Fi band z 5 na 2,4 Mhz? Pokud ano a stale nic zkus updatovat firmware G6. Dnes je na take Apple Store nova aktualizace Feiyu ON. Drzim palce, snad se to nakonec podari. Cau Jirka
Sightseer

[ New ]

Hi Jan, 

I have the same experience. I have tried most of the tricks mentioned in this forum and end-up with the same result. Smart Phone works with Gimbal and with camera, but Gimbal button do not operate the camera. Exactly the same configuration as you, plus both G6 and H7b purchased in Czech republic. What have structed me is that you have mentioned official statement Feiyu Tech G6 is not compatible with H7. Hmm, interesting. 

At the beginning of January, Feiyu Tech released  G6 Keypad Board Firmware V1.12. I was not successful with downloading this upgrade into G6. Did you?

Lumír

Tourist

[ New ]

Hi all,

I have some success with G6 and Hero7 Black. When still on old H7 firmware (1.51) G6 would not connect to camera. App always reported "WiFi timed out" after entering wifi password. Some time after I've upgraded H7 to FW 1.61 I tried it again on G6 and to my surprise it connected automatically. G6 Keypad fw was v1.11. It worked fine for photos and short clips, but if I shot for a longer time, G6 would loose connection to camera and both would need to be restarted for connection to work again.

A few days ago I've upgraded keypad fw 1.12. Before that I've also performed full reset of H7. Connecting via app succeeded at first try, I chose H7 camera from the list and typed in a new wifi password. Camera modes can be changed via G6, record button works, but beyond that I didn't try anything else.

About firmware:

Upgrading keypad fw from 1.10 to 1.11 on G6 didn't not work for me through app (via BT), it always failed at 95%. Fortunately I have this proprietary usb key which emulates COM port and I could complete the upgrade. Upgrading to 1.12 was also done via cable.

Regards,
Dejan

Tourist

[ New ]

I agree, the latest update for keypad version 1.12 does the trick. It's now fully compatible with G6 and Hero 7 Black.

I'm working with iPhone XS Max and latest version of iOS.

Tourist

[ New ]

I have tried on multiple phones and have selected both gopro 5/6 and gopro 7 black, however I continue to receive the wifi timeout error message.

Whats the fix? is the gimbal even worth the headache as I don't see many success stories for gopro 7 with this shi!!!.

GoPro

[ New ]

Hi @nwphew

As this is a 3rd party device we do not have much information/troubleshooting we can share.

You may refer to Feiyu's Customer Support for assistance.

Thanks!

Ej

Tourist

[ New ]

My gopro hero 7 black seems to connect to the G6 (no error and wifi not barred), but the button to trigger the recording remains barred. The firmwares of G6 and Gopro are all up to date. What a pity that Feiyu does not communicate on a possible correction of this problem.

Tourist

[ New ]

Wifi works well for me on a HTC 10. I can start/stop a video and change modes. However I cannot get video feeback on my mobile.

Finally I don't use wifi to control the gopro. I dont't find that feature very usefull because I only start/stop videos with Gopro on/off button.

Gopro 7 stabilization combined with G6 gimball give me very good results and I like G6 for timelaps too.

Sightseer

[ New ]
My wifi to is timed out... I beginning to dislike this gimbal! Also mine vibrates ALL the time and doesnt want to save my settings... Video https://youtu.be/6dwWHjmvanQ
Explorer

[ New ]
GoPro Karma Grip gives excellent stabilization and controls the camera very well. For the cost of a new Karma Grip, you can also get it with the Karma Drone, Controller, Mounting Ring, Charger, and Karma Backpack. https://shop.gopro.com/accessories-3/refurbished-karma-for-hero765-black/QKWXX-K01.html
Tourist

[ New ]

Feiyu G6: 160$ Smiley Wink

Explorer

[ New ]
Sell it and you only need to come up with $139 for a complete Karma System (including a stabilizer that is actually built to work with your camera and is one of the most stable available) 😁
Tourist

[ New ]

I like gopro product but i've found a better solution Smiley Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=Ut0TpTZtefU

...and I like my G6.

QAV-Codered 3 inch FPV quadGopro hero 7 blackHomemade gopro support
Explorer

[ New ]
Very cool
Tourist

[ New ]

I just bought Feiyu G6 last Sat. I tried to connect the G6 and My H7 black over 3x times. all failed. even i contact Feiyu support and still failed by followed their suggestion. BUT, tonight i finally connect my G6 to H7. 

Firmware version : 

Gimbal: dont know but apps said latest

Keypad : 1.12

H7: 1.7 

I am not 100% sure what is the trick, but I can tell you know what i did.

1. Completely quit Feiyu On apps (I am using Iphone Xs with latest iOS version) 

2. Reset H7 connection and turn it off

3. Reset G6 WIFI (push 3 buttons at same time and clean it) and turn it off 

4. Turn H7 on and change WIFI from 5Ghz to 2.4Ghz 

5. Turn on WIFI and use Gopro app to connect it.

6. Press H7 device info and remember the wifi password

7. Shutdown H7 and completely quit Gopro app

8. Turn G6 on

9. open Feiyu On apps and connect bluetooth 

10. after step 9. bluetooth status on and WIFI cross out

11. turn on H7

12. In Feiyu on app press connect camera

13. Select gopro->Hero 7 Black->your gopro name->enter password

13. It should be connect successful and the camera icon still cross out

14. Turn all off including apps

15. Turn on G6 (H7 off at this moment)

16. you may see the camera still cross out. 

17. **** try press H7 Recording Button (H7 start up automatically) and let it recording for a while **** <--- this time, my G6 and H7 connected suddenly!!, Camera icon NOT crossed out

18. But all functions seems still not work well , e.g. need press many times to stop in G6. 

19. then I turn it ALL off. and start G6 and then H7 (no need open Feiyu on App)

20. the camera & gimbal can connect success and all buttons work perfect without reconnect require. 

Hope these steps can help you all. Go luck

Sorry for my bad English. 

Tourist

[ New ]

Thanks for these explanations,

however, arrived at step 17, the Camera icon still crossed out.

I let the G7 record for 5min, but still crossed out.