Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Tourist

Hero 7 schaltet sich einfach ein und filmt - Kamera ist nicht zu gebrauchen!

Ich habe seit einigen Wochen eine GoPro Hero 7. Meine anfängliche Begeisterung über die Bildqualität ist inzwischen Verärgerung gewichen, da die Kamera unregelmäßig, aber oft einschaltet und filmt. Sie war im Urlaub quasi nicht zu gebrauchen, da die SD-Karte ständig zugemüllt wurde oder der Akku dann leer war. Manuelles Aufnehmen (per Auslöser) geht aktuell auch nicht. Das Gerät ist erst ein paar Wochen alt, keinerlei Stürze oder mechanische Schäden. Aufgrund von Folien auf Objektiv und Display und pfleglicher Behandlung ist die Kamera quasi im Neuzustand - aber unbrauchbar.

Ich habe zahlreiche Maßnahmen ausprobiert - nichts half!!!

- Sprachsteuerung aus

- WLAN aus

- Firmware abgeglichen - es ist die aktuellste Version

- SD-Karte (es sind nur von GoPro empfohlene Karten) ausgetauscht

- unterschiedliche Akkus (von GoPro)

- Zurücksetzen der SD-Karten (formatiert)

- Zurücksetzen auf Werkseinstellung

- Durchführen der Aktionen nach langer Wartezeit um Wärmeeffekte auszuschließen

- ...

Diesem Forum und Googlen zeigt mir, dass das Problem ein bekanntest ist. Ich habe mich die letzten Tage maßlos über das Gerät geärgert und kann/werde in meinem Bekanntenkreis aktuell von der GoPro Hero 7 Black nur abraten. 

Highlighted
GoPro

Re: Hero 7 schaltet sich einfach ein und filmt - Kamera ist nicht zu gebrauchen!

Hello, @zippytree04527. What happens when you use the camera? With the title of your post, do you mean that the camera only records right away upon switching it on? See if this may be due to QuikCapture being enabled in the camera. Learn more about it through the article What is QuikCapture & How Does it Work? . Let us know what you find out. Thanks!

Highlighted
Tourist

Re: Hero 7 schaltet sich einfach ein und filmt - Camera starts recording automatically

[ Edited ]

I tried almost every setting configuration/combination - yes and I did check the quickcapture feature to be the error source. I'm software developer and I am "familiar" in searching  hardware/software errors in electronic devices. Even having no connection, no quick capture and other software based supporting options the camera starts recording. In addition to that manual recording (using the button) does not work. When I switch to speech control I can start recording. I'm really dissappointed because of not being able to use the camera for differents events during last weeks.

Highlighted
GoPro

Re: Hero 7 schaltet sich einfach ein und filmt - Camera starts recording automatically

Sorry to hear about that, @zippytree04527. Since the issue persists despite having updated the camera to the latest firmware and using the recommended SD card, it would be best to get in touch with our Support team for further assistance. 

To connect with them, visit https://gopro.com/help/ContactUs . Once there, select "Contact Us" and proceed with either chat or a callback request. 

Should you encounter any issue scheduling a callback or a live chat, please ensure that you are not blocking cookies and have your pop-up blocker disabled.