Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

Re: Hero 7 Black Battery Issues

They know about it.. Retailers are frustrated with the rate of returns.
Tourist

Now they sell H7 with discounts. It seems like new firmware will not be released :(

Highlighted
Tourist

Ich habe meine Hero 7 einige Male bestellt und wieder zurückgegeben (ca. 6-8 Mal) - wegen der mangelhaften Ladefuktion (und auch wegen ungleichmäßiger Kleberreste rund um das Display, Kleber von innen vor der rücksetigen LED-Öffnung, sowie Backlight-Bleeding oder toter Pixel im Display).

Aber ich bleibe dabei: Die GoPro ist zwar cool, aber dennoch ein teures und schlechtes Produkt mit billigen Komponenten - allein wegen der unzureichenden Anzeige eines vollen Akkus ist die Kamera praktisch nicht nutzbar, da man zum Aufladen eine Uhr mitlaufen lassen muss, denn die LED zeigt ja nicht an, wann der Akku voll ist und leuchtet einfach IMMER. Was nützt mir das beste Auto mit einer Tankanzeige, die keine genauen Informationen anzeigt?

Ich hoffe, man konzentriert sich bei der Entwickung des Nachfolgers auf fehlerfrei ablaufende Grundprozesse innerhalb des Gerätes (z.B. Ladefunktion) und bietet Umsteigern auf die Hero 8 in irgendeiner Form als Wiedergutmachung einen Gutschein oder ähnliches an.

Es ist schade, denn auch die 6er hatte schon die Probleme mit dem Laden der Akkus. Ich nutze daher am liebsten nach wie vor meine Hero 3+ Black. 

Meine 7er Black sieht jedoch super aus, wenn sie im Fotokoffer liegt und nicht benutzt wird. Verkaufen kann ich das Teil auch nicht, da die Preise für gebrauchte GoPro 7 Balck (ohne Gebrauchsspuren!!) berechtigterweise im Keller sind.

Hiker

Sigo con los mismos derenaje de bateria, mal mal muy mal gopro

Tourist

This is still an issue. March 2019 purchase with GoPro’s SD 32GB card. First time purchaser and the lock ups, battery overheating and this is Day 2. Worst. Purchase. Ever.
Tourist

Sorry to see that.  Not sure what to tell you but did you do an update?  The firmware that was loaded on the camera from the factory is basically useless.  Mine were like freezing every other time I turn it on until I did the update.  Give that a try and it should help with the locking/freezing up.  After that, you have to work around the battery issues.  Good luck.

Tourist

Yes updates have been done. I’m not easily soured but this product is horrible. I have nothing good to say about it. Maybe GoPoo is selling the rejects now?!
Adventurer

If the camera is brand new,  do you remember the firmware on it. FW 1.51 is hte latest back that I know of?  If you  got a sdxc card and its 32gb, what is hte actual card then just basic info, B/c  issues  can start  right there.

Yeah rejects can get sold seems a lot of  faulty camera's  are in this part of the million sold so that is not a bad number, just return the camera and  get a new one until your return policy is  finished, if under warranty the same until you get a good one

Peace FISH