Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Tourist
Accepted Solution

HERO7 Black Zeitraffer beendet vorzeitig / bricht ab

Hallo,

ich möchte den Baufortschritt auf einem Grundstück unbeaufsichtigt als Zeitraffer filmen.
Bei den Tests zu Hause nahm die Kamera solange auf, bis die angeschlossene Powerbank alle war, also wie erwartet.
Auf der Baustelle waren bei zwei Einsätzen die Aufnahmen leider vorzeitig beendet, was sehr ärgerlich ist. 

Die Aufnahmen wurden jeweils über das per WLAN verbundene Handy gestartet. Die Handy-App wurde dann über das Menü beendet (Android, SG10+).

Beim ersten Mal war nur eine ca. 3 GB große Videodatei vorhanden, die sich nicht abspielen ließ. 
Beim zweiten Mal nahm die Kamera 5 Stunden lang auf und beendete die Aufnahme dann von alleine. Die Aufnahmen waren bis dahin brauchbar, allerdings geschah das Interessanteste am Bau erst später. Videodateien: 2x 3,72 GB und eine mit 1 GB.
Der Akku war dann bei 100% und die angeschlossene Powerbank bei ca. 75%.

SD-Karte: Sandisk Extreme 64GB - wurde vorher noch mal exFAT formatiert (ausführlich, Schnellformatierung aus). 
Version: HD7.01.01.90.01 - Firmware wurde kürzlich über die SD-Karte installiert.
Seriennummer: C3281326557966

Ich bitte um Unterstützung. Vielen Dank schon mal!

Accepted Solutions
Highlighted
Nomad

Re: HERO7 Black Zeitraffer beendet vorzeitig / bricht ab

Remove the internal battery first.

If you don't remove the internal battery, your camera will keep recording until the battery runs completely flat, at which point the camera will shut down and then start recharging the battery.  There is also inconsistancy as to how this happens.  Also you may have overheating and shutdown issues when using an external power supply with the internal battery inside the camera.

So remove the internal battery first if using an external power supply.

View solution in original post

All Replies
Highlighted
Nomad

Remove the internal battery first.

If you don't remove the internal battery, your camera will keep recording until the battery runs completely flat, at which point the camera will shut down and then start recharging the battery.  There is also inconsistancy as to how this happens.  Also you may have overheating and shutdown issues when using an external power supply with the internal battery inside the camera.

So remove the internal battery first if using an external power supply.

Highlighted
Tourist

Thanks a lot!

When testing it today outside in my garden (before your answer), the camera shut down again. Than, it was rather warm, nearly hot. You're probably right about your hunch regarding overheating. The batterie still had 80%, so it was not fully consumed.

Searching for "gopro 7 overheating" or "hitzeproblem" in German gets a lot of matches, but I didn't get that connection before. When I collected the camera before, it was already cooled down. 
Turning off Wifi should also help to keep the camera from heating up too much.

Highlighted
Tourist

Eben wurde mir die Antwort von irishmanpdx noch in Englisch angezeigt, daher habe ich auf Englisch geantwortet. Na, wird auch so jeder verstehen. Offenbar gibt's hier automatische Übersetzungen - wusste ich nicht.