Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Backpacker

Re: Gopro Hero 9 and bad GPS Functionality

[ New ]

Yes, I have had excellent results with the GoPro Hero 9 and GPS.  Yes your issue is that you used Quick Capture.  Your camera needs to acquire a GPS signal BEFORE you start recording.  Using Quick Capture means that you start recording before a signal is acquired.

Watch this clip I made, it explains quite a lot:

https://www.youtube.com/watch?v=HA5SNPXhiqU

In this video I discuss GoPro GPS tips and tricks and show you why you may not be getting proper GPS information on your GoPro Video's.If you have any questi...
Hiker

[ New ]
Buonasera a tutti! Posso finalmente dire che ho risolto con la GoPro, alla fine son riuscito a contattare l'assistenza e dopo svariate telefonate e prove fatte a distanza, mi hanno accettato la sostituzione (il GPS è arrivato a non funzionare più, l'icona restava sempre grigia.).
La nuova Gopro funziona da Dio, appena la accendo aggancia subito il GPS (perfino dentro casa!).
Oltretutto si è risolto anche il problema del touch screen che non funzionava quando inserivo la GoPro nella custodia da sub (originale).
se avete questi problemi vi consiglio di farvela sostituire come ho fatto io!
Ora vado a godermi la mia fantastica GoPro!
Tourist

[ New ]
I have a Hero 9 Black and did have the same issues with the GPS quick fix software.

The Version of GoPro Quik I have tried that don't work are 2.5.0.290 older version from webpage and 2.7.0.945 latest version.

Some good news.

I did get this to work with 2.6.0.730