Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Sightseer

Gopro Hero 8 App Verbindung

Ich wollte gestern nach einer Enduro Ausfahrt bei etwas kälteren Temperaturen mit der Gopro App die Aufnahmen ansehen aber es kommt entweder die Fehlermeldung Es gab ein Problem bei der Verbindung zu deiner Gopro oder Wir konnten keine Verbindung zu deiner Gopro herstellen. Ich habe die Aufnahmen jetzt auf meinen Computer geladen und die Gopro komplett Zurückgesetzt dies aber ohne Wirkung. Dann hab ich das aktuellste Update auf die Gopro Manuell geladen ebenfalls ohne Erfolg. Dann löschte ich die App und lud sie erneut herunter was auch nichts brachte. Dann hab ich noch in anderen Foren nachgesehen und die Problemlösungen angewendet aber dies brachte auch nichts. Zuletzt versuchte ich dann die Gopro manuell per W-lan und Bluetooth zu verbinden aber dies brachte erneut nichts. Ich hoffe ich konnte das Problem ausreichend beschreiben Lg

Tourist

Betreff: Gopro Hero 8 App Verbindung

Bei mir liegt haargenau das selbe Problem vor. Habe auch alles ausgeschöpft und keine Lösung gefunden! Ärgerlich!
Nomad

I take it you're trying to connect to the app on your phone?

Open your phones wireless settings and make sure you have deleted any reference to your GoPro camera in there.  Then click on the "Advanced" tab in the wireless settings.  There may be a list of devices in there that have connected to your phone in the past, make sure that the GoPro connection is also deleted from in there also.

Now go back into the GoPro app and pair the camera as if it was the first time you've ever connected your camera.  It should connect now.

Sightseer

Das hab ich auch schon probiert leider ohne Erfolg. lg
Tourist

Das hat nicht geholfen!
GoPro

Re: Betreff: Gopro Hero 8 App Verbindung

Hello @quickflare23468 and @fleetlift2215. Which device/phone are you using? Which OS is it running on? Have you been able to connect your HERO8 Black to your phone before? Are you getting any particular error message? 

Sightseer

I use the App on ios and the Gopro Program is running on Windows where it still connect and there comes no error message. My problem is it connect not by the phone
GoPro

Hi @quickflare23468

What iPhone model are you using?

If you haven't yet, please try deleting the camera entry from your phone.

Open GoPro App. Tap the pencil icon in the top-left corner of the Camera menu page. Tap the red X icon to delete the camera entry from your app’s history. 

Delete the GoPro camera under the Bluetooth and Wi-Fi entries in your mobile device’s settings before attempting to re-pair to your GoPro.
Let us know how it goes.

Thanks!
Ej