Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see if it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

GoPro stürzt ständig ab

[ New ]

Hi, ich habe eine neue GoPro 7 black gekauft und habe inzwischen ganz oft Probleme mit Abstürzen. Ich hab inzwischen auch schon auf die aktuellste Firmware aktualisiert, aber die Abstürze bleiben. Solche Abstürze hatte ich noch nie bei meiner 5 black und 4... Die Abstürze sind erst beim Auswerten der Aufnahmen zu erkennen, die Kamera scheint meistens zu laufen. Auf der Aufnahme sieht man dann ein Bild, das aber eingefroren ist und man hat 20 min lang ein eingefrorenes Bild und kein Video... das ist super ätzend, wenn die Aufnahme dann verloren ist. Ein anderer Fehler ist, dass die Kamera startet, der Display auch läuft, aber keine Aufnahme kommt und nach ner Zeit sieht man auf dem Display nur schwarze Beleuchtung mit bunten Pixeln und der Display vorne ist abgeschaltet und die Kamera wird immer heißer! Abhilfe schafft hier nur Akku raus. Manchmal versagt aber auch die gesamte one-push-aktivierung der Cam :-( Ich weiß nicht mehr, was ich machen soll :-(

Foto 20.03.21, 21 52 58.jpg

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: GoPro stürzt ständig ab

[ New ]

Thank you for the details that you provided, @swiftstoke16862. Since the issue remains despite the troubleshooting performed and the correct SD card used, the next step would be to engage our Support Team for further assistance. 

To connect with them, visit https://gopro.com/help/ContactUs . Once there, select "Contact Us" and proceed with either chat or a callback request. Be sure to put in your best contact number. 

View solution in original post

All Replies
GoPro

[ New ]

Hi @swiftstoke16862

Sorry for any trouble caused.

What SD card are you using? What version is the camera on?

Do you observe the same when the camera is powered on without the SD card? Are you able to go through the settings without the camera freezing?

Thanks!

Ej

Tourist

[ New ]

Hi, thanks for your reply. I checked for the latest updates via gopro software on my laptop, it seems to be 01.90. The SD Card is a Samsung 64GB Pro Plus (3). The feature is only occuring during recording. I can go through settings without freezing. SD card is working fine in gopro 5 black. No freeze or heat problems mit 5. Best regards, Erik

Highlighted
GoPro

[ New ]

Thank you for the details that you provided, @swiftstoke16862. Since the issue remains despite the troubleshooting performed and the correct SD card used, the next step would be to engage our Support Team for further assistance. 

To connect with them, visit https://gopro.com/help/ContactUs . Once there, select "Contact Us" and proceed with either chat or a callback request. Be sure to put in your best contact number.