Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Hiker
Accepted Solution

GoPro Plus Auto-Upload bricht ab

Hallo zusammen,
ich habe das GoPro Plus-Abo und könnte es auch einrichten.
Funktioniert im Grunde.
Doch wenn von meiner GoPro 7 Black der Upload startet, bricht dieser mit einer Fehlermeldung ab.
Das gleiche geschieht beim Manuellen Upload.

Stromversorgung ist gegeben und auch beim WLAN ist der Haken gesetzt.

Woran kann das liegen?

Ich bin auch schon mit der Auflösung der Videos heruntergegangen. Doch auch hier das gleiche Problem.

Bilder gehen anscheinend besser.

Schöne Grüße

Markus

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: GoPro Plus Auto-Upload bricht ab

Thank you for the additional details, @markusb732. If the videos are 60 minutes + long, they will definitely be chaptered. Chaptered files do not appear chaptered (or in segments) when viewed in the camera, but appear so when viewed on a computer via SD card. Such chaptered files will not upload to the cloud via manual process. They should though, through the camera.

Did you notice any error message when you attempted an upload through the camera directly? Try uploading your videos through Quik for desktop. See how to do it here : https://gopro.com/help/articles/block/How-to-Add-Media-to-GoPro-Plus .

Hope to hear back from you. 

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

Hello @markusb732

Does the upload to Plus not work with any (and all) video coming from the HERO7 Black camera? As you mentioned, both auto upload from the camera and the manual upload via gopro.com do not work. What error message do you get when you upload manually through gopro.com? 

See if the videos reach the file size enough to get them chaptered. Chaptered files do not get uploaded manually, but they should work fine if done directly through the camera, that is with the auto upload setup. See if the videos ave any common property such as file size, or resolution used. Also, try uploading the videos using other methods and let us know how it goes. .

Thanks, 
Marius

Highlighted
Hiker

@mariustanya 

Danke für die Antwort.

Das Hochladen funktioniert mit keinem der Videos über die Kamera.

Wenn ich mit dem Rad unterwegs bin, dann schalte ich die Kamera ein und lasse sie laufen.

So kommen Videos mit einer Länger von über 60 Minuten schon mal zusammen.

Wenn ich die SD-Karte über den Laptop auslese, dann sehe ich schon, dass mehrere MP4-Dateien angelegt sind. Jedoch kein Hinweis in der Kamera.

Der Uploas funktioniert bei diesen Videos weder über das automatische Hochladen, noch über die manuelle Auswahl.

Wenn ich versuche die Einzel-Videos über Laptop hochladen möchte, kommt auch eine Fehlermeldung, dass das Hochladen nicht geklappt hat.

Schöne Grüße

Markus

Highlighted
Hiker

Hier noch die Fehlermeldung am Laptop beim Hochladen

Gopro Fehler.JPG
Highlighted
GoPro

Thank you for the additional details, @markusb732. If the videos are 60 minutes + long, they will definitely be chaptered. Chaptered files do not appear chaptered (or in segments) when viewed in the camera, but appear so when viewed on a computer via SD card. Such chaptered files will not upload to the cloud via manual process. They should though, through the camera.

Did you notice any error message when you attempted an upload through the camera directly? Try uploading your videos through Quik for desktop. See how to do it here : https://gopro.com/help/articles/block/How-to-Add-Media-to-GoPro-Plus .

Hope to hear back from you.