Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see if it is on our Update page.
Cameras
Reply
Hiker

GoPro Hero 9 Audio POP alcuni test

[ New ]

Salve a tutti,

esasperato dai problemi della Hero 9 ed approfittando della pioggia ho effettuato alcuni test a casa per il problema dell'audio.

Ho notato che quando faccio partire una registrazione video in completa assenza di rumori, questi fastidiosi POP si sentono e rovinano tutto il video..quando invece comincio una registrazione in presenza di rumori ambientali sembrano comparire del tutto ed anche tornando successivamente dentro casa in una stanza completamente silenziosa i POP non si sentono più.

Al contrario se comincio a registrare in quella stanza silenziosa come per magia appaiono.

Penso ( e spero che sia cosi ) che ci sia un problema di amplificazione del microfono che viene esasperata per risultare piu sensibile ad un livello troppo elevato in alcune situazioni, mi piacerebbe per cortesia avere un feedback da parte di gopro

Sottolineo che ho fatto piu volte l'aggiornamento manuale e ripristinato le impostazioni di fabbrica oltre che provato con 2 microSD una da 128 ed una da 32GB Sandisk.

famemi sapere che anche per voi il comportamento è il medesimo,grazie

Andrea

GoPro

Re: GoPro Hero 9 Audio POP alcuni test

[ New ]

Hi @andregixxer

If you have gone through the manual update steps and it's still the same, please let our Support Team know.

You may submit a request for a callback or initiate a chat session through https://gopro.com/help/ContactUs

Heads up! Our team is currently working through a volume of contacts, response time may be slightly longer than usual. We appreciate your understanding.

Thanks!

Ej

Hiker

[ New ]
Davvero questa è la risposa?
Hiker

[ New ]

Hi andregixxer,

I had the same issues with my Hero 9. Audio popping especially in the first seconds of a new recording. Other than you I could not notice any differences in different environments (e.g. loud vs. quiet).

As the gopro support could not help me (just telling me to re-install the firmware again and again?!??) and no one could explain me where the audio problems are coming from (and how they will be fixed e.g. in future updates) I had to return the Hero 9.

Would be interesting to hear if you could get your issue with the Hero 9 solved.

Hiker

[ New ]

Credo sinceramente che sia un problema di prestazioni, il problema nella mia Hero 9 sparisce dopo qualcuni secondi dall'accensione.

Se accendo la gopro ed avvio immediatamente la registrazione ho il problema, se attendo 1 minuto invece le registrazioni sono perfette quinidi c'è qualcosa che non va nell'ottimizzazione dei processi.

Aspetterò l'aggiornamento del FW, spero vivamente che ottimizzino il funzionamento generale della hero 9 e non si limitino ai soli punti menzionati nel documento che contiene i fix attualmente pubblicato.

In ogni caso GoPro continua ad essere una delusione continua a livello di supporto/assistenza e sviluppo software; da programmatore posso solo dire che bug di questo tipo presenti per cosi tanto tempo senza una release di una correzione sono la dimostrazione che c'è davvero poco interesse nei confronti dell'utente finale.

Altri brand correrebbero ai ripari immediatamente rilasciando diversi aggiornamenti anche settimanali per consentire all'utente finale di godere del prodotto acquistato.

I miei soldi GoPro li ha avuti tutti subito ed erano senza bug.

Andrea

Nomad

[ New ]

It is more than a performance problem.

I had a MTB ride with wind reduction option set to auto; yet there was no wind on that ride in the woods; in fact it was very quiet. There was a kind of low pitched hum recorded then. It disappeared once some lauder sound occurred (like someone speaking) and recorded audio was ok. But that hum was back as soon as there was quiet again.

One might say that I should have disabled the wind reduction but in general it is not convenient to change settings during the ride as weather condition changes.

I am going to test it soon in the same conditions having wind reduction off but I am not sure if it helps. It can be some kind of "mic smart gain" problem, too.

BTW, fw 1.21. Camera was app updated at that time but it is manually updated now too.

Hiker

[ New ]

Questo è ciò che succede con la mia Hero9

- mi posiziono in una stanza completamente isolata senza rumori, accendo la gopro e comincio immediatamente la registrazione..i primi 20 secondo sento un disastro di rumori di sottofondo come fossero degli strappi, poi si attenua.

- mi posiziono in una stanza completamente isolata senza rumori, accendo la gopro ed aspetto 1 minuto, avvio la registrazione..tutto ok più nessun problema

sicuramente c'è anche un problema di amplificazione eccessiva...ma non capisco perchè appena avviata la gopro per i primi secondi sia ulteriormente amplificato.

Nomad

[ New ]

So it appears it is not what happened in my case. I shot like 17 recordings during 30 minutes or so. The camera was on all the time, so no "first minute on" problem in my case.

Hiker

[ New ]
Non resta che attendere l'aggiornamento del FW ed incrociare le dita
GoPro

[ New ]

Hello, Everyone. We appreciate your feedback. We have shared this with them and they are looking into it. 

To help isolate the issue, will you be able to send a sample raw clip? You may upload it and share the link here. Information on the items below will also be helpful. 

1. Setting used including that of Wind/Audio

2. SD Card used (brand, capacity)

3. External mic used if any

4. Mount/Accessory used 

Thanks!

Nomad

[ New ]

@mariustanya: I've just sent you a link to a recording via private message. I explained also why I couldn't post it publicly. All the details describing the problem and camera serttings are there too.

BTW, you can check how bad GPS track looks in the recording too (at least it was recorded!).

Nomad

[ New ]

@mariustanya: just to correct what I put in pw. Wind reduction was set to auto, not off.

GoPro

[ New ]

Got it, @macnuts. Our team is aware of the GPS issue and is working on a fix. We o not have any further details on it but we will definitely post once we have new information. Thanks!