Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Hiker

GoPro Hero 8 Black RAW-Modus App-Ansicht verkleinert.

[ Edited ]

Hallo zusammen,

mir ist aufgefallen, dass wenn ich im Foto- oder Zeitraffer-Modus befinde und die Ausgabe "RAW" ausgewählt habe, das Vorschaubild in der Gopro App auf dem Handy (Huawei Mate 10 Pro) verkleinert dargestellt wird. Wechsel ich in die Ausgabe "Standard" ist das Vorschaubild in Normalgröße. Siehe Dateianhang.

Kreuztest mit einem anderen Handy (Samsung S10) zeigt den gleichen Fehler. App de- und neuinstalliert, GoPro auf Werkseinstellung zurückgesetzt aber der Fehler bleibt bestehen.

Vllt. hat jmd mit einem gleichen Problem oder hat dieselbe Konfiguration und es funktioniert dagegen einwandfrei. Alle Produkte sind auf den aktuellesten Softwarestand! Ab heute auch die Version 1.60 GoPro aber Fehler bleibt weiterhin bestehen!

Gruß Ralf

IMG-20200123-WA0033.jpg
Highlighted
Explorer

Re: GoPro Hero 8 Black RAW-Modus App-Ansicht verkleinert.

GoPro cameras create two files when capturing photos and video. The second file is lower resolution for display on mobile devices when the original cannot be utilized by the device.

Your phone will have no issue displaying the Photo when in standard, but will have issue in RAW. It's just displaying the low resolution thm file since RAW photos are created with a .GRP extension and can only be read by Adobe Camera Raw (ACR), version 9.7 or later, Adobe Photoshop Lightroom CC (2015.7 release or later) and Adobe Photoshop Lightroom 6 (version 6.7 or later).
Highlighted
Hiker

[ Edited ]

Hallo Daniel, erstmal Danke für deine Unterstützung. Aber dies bei 2 unabhängigen Handygeräten (Huawei und Samsung)? Bevor wir uns missverstehen, es handelt sich hier um die Live-Ansicht und nicht um die RAW-Datei! Ich habe mir eine GoPro7 Hero Black zum Testen besorgt und hier wird das Live-Vorschaubild in der GoPro-App richtig angezeigt. SieheAnhang. Wenn sich an dem RAW-Format von der 7 auf die 8 was getan hat kann man den Test ignorieren.

GOPR0973_1579873137578_high.JPG
Highlighted
Adventurer

AR 9aspect ratioI am thinking

Highlighted
Adventurer

if you are asking about Aspect ratio 4:3 for photo, timelapse photo gopro does not do 16:6 only with the Ambrella chip  with vid + photo only or manual  photo during video, a video frame grab through the camera.

Also when Prismo app was around  the actual all takken a photo  shot through a gopro lens using your smartphone, which GoPro has no clue how to do or offer us.

wit hthe  gopro App we can grab AR 16:9 shots that way , or an editir.  but theactual live view is as shown   bars to the side  an wider bars to the side for photo.   I given more detail than asked for.

Highlighted
Hiker

[ Edited ]

Hallo fishycomics,

erstmal vielen Dank für die Aufklärung! 

Also werde ich damit leben müssen bis GoPro dies vllt. ändert. Nur halt komisch, dass auf der Hero 7 Black alles richtig angezeigt wird.

Aber wie gesagt, wenn sie was zu der RAW-Version/Einstellung der 8 geändert haben dann zieht nicht der Vergleich ;-)

Hiweis: Problem hatte ich schon mit der alten Version der GP8.

Gruß Ralf

Highlighted
Adventurer

If I have missunderstood or said things wrong  i apologize.  Yes we have to liv with gopro they are the  People that SHOULD be answering you not us saying if asked we can only offer our opinion.  Maybe getting in contact or getting to the Feedback page and suggesting a fix.   GoPro  hope we helped out

I agree LRV files are made but what we see are different  on the app and camera more a Aspect ration and more an OVERLAY, that gopro created and correctly displayed. DJI has the better screen Yi as well but gopro   does not.    also if we closely look at the  touchscreen off you will see theBLACK film. that said we have to live with it or maybe that display mode be bigger no our smartphones are.. Lol

glad we were in some way helpful.

Highlighted
Hiker

[ Edited ]

Dafür nochmal vielen Dank! 

Aber schon krass was hier passiert und dies bei gleicher Einstellung. Oben GoPro Hero 7 und unten die 8er. Ansicht ist vom Handy (horizontal und vertikal RAW-Format)

CollageMaker_20200124_155624168.jpg