Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Sightseer
Accepted Solution

GoPro Hero 7 Silver nimmt Video in 4:3 auf

Hallo,

ich bin ziemlich frustiert. Es ist nun wiederholt vorgekommen, dass ich Urlaubsvidoes mit einmaligen Aufnahmen zu Hause sichte und festellen muss, dass sie widerholt NICHT in 4k aufgenommen wurden. Diese passierte unabhängig von einander auf der Hero 7 silver von einem Freund und auf meiner. 

Die Kamera war definitv vorher auf 4k und 16:9 eingestellt und nimmt trotzdem in diesem unmöglichen Format auf.

Wie kann das sein?

Außerdem hab ich die neueste Firmware auf der Cam. 

Wie können Sie sich das erklären?

Das aller ärgerlichste ist, dass es völlig willkürlich passiert und ich teilewieise Aufnahmen innheralb eines Tages mit der Auflösung 1920x1440 und 3840x2160 präsentiert bekomme...

Sowas drarf bei einer Kamera doch nicht passieren!

Ich bitte um eine ausführliche Antwort und einen Lösungsvorschlag, damit die in Zukunft nicht mehr passieren kann.

Danke für Ihre Unterstützung.

Bildschirmfoto 2019-11-19 um 20.59.57.png

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: GoPro Hero 7 Silver nimmt Video in 4:3 auf

@philippa600, the HERO7 Silver camera has three (3) available video resolutions; 4K and 1080P in 16:9 aspect ratio, and 1440P in 4:3 aspect ratio.

It is odd that the camera automatically switches the video resolution without manually toggling the resolution setting icon on the back LCD touch screen. By any chance, do you remember if the button was toggled accidentally before starting the video recording?

If this isn't the case, reinstalling the firmware update of the camera can help correct any errors with the current software installation. Please follow the Manual Update instructions specified in this article: https://community.gopro.com/t5/en/How-to-Update-GoPro-Cameras/ta-p/394229

It might also help to perform a factory reset in the camera - Reset Camera Settings.

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

Re: GoPro Hero 7 Silver nimmt Video in 4:3 auf

@philippa600, the HERO7 Silver camera has three (3) available video resolutions; 4K and 1080P in 16:9 aspect ratio, and 1440P in 4:3 aspect ratio.

It is odd that the camera automatically switches the video resolution without manually toggling the resolution setting icon on the back LCD touch screen. By any chance, do you remember if the button was toggled accidentally before starting the video recording?

If this isn't the case, reinstalling the firmware update of the camera can help correct any errors with the current software installation. Please follow the Manual Update instructions specified in this article: https://community.gopro.com/t5/en/How-to-Update-GoPro-Cameras/ta-p/394229

It might also help to perform a factory reset in the camera - Reset Camera Settings.