Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

GoPro 8 Black n'est plus reconnu depuis 2 jours par Zoom sur mon MacBookPro Apple M1 Big Sur

[ New ]

Bonjour J'ai fait un update et installé 02.50 sur ma GoPro 8 Black pour pouvoir utiliser la webcam sur mon nouveau MacBookPro /Apple M1 Big Sur/ comme spécifié sur la vidéo d'installation. ça a très bien fonctionné sur l'app Zoom pendant 2 jours...et puis depuis hier Zoom ne reconnait plus la GoPro 8 ...j'ai n'ai strictement rien touché depuis mes derniers essais...j'ai simplement remarqué que le logo WebCam n'était plus le même sur ma GoPro 8 (voir photo) et il ne s'affiche plus directement en suivant les étapes de connexions sur la vidéo il faut que je sélectionne 'show preview' pour voir apparaître le logo webcam sur la caméra...ensuite je ferme le preview pour le voyant revienne au bleu et j'ouvre Zoom mais la GoPro n'apparait pas dans liste déroulante des préférences vidéos ...je me demande s'il n'y a pas un conflit quelque part ...? Merci par avance pour votre aide 

Logo webcam GoPro H8B.JPG
Sightseer

Re: GoPro 8 Black n'est plus reconnu depuis 2 jours par Zoom sur mon MacBookPro Apple M1 Big Sur

[ New ]
I could NOT get it to accept the webcam set up either, the GoPro webcam app would not recognise the camera and the camera would not recognise the cable connection to the Mac.
It also seemed to have issues with non branded batteries? Are they now blocked?
The batterie drained from 76% to 3 within 1h. I used the GoPro with Facebook live creator in
The end but then didn’t have any sound with my stream. A total nightmare...
Earlier in the week there were sound issues that only went away after rebooting everything.
What’s going on?
Tourist

Re: GoPro 8 Black n'est plus reconnu depuis 2 jours par Zoom sur mon MacBookPro Apple M1 Big Sur

[ New ]

Are you on Apple M1 Big Sur like me?

GoPro

[ New ]

Hello @arjunadb @mattuuk81

Please check if this will work with the Intel version of the Zoom app.

If your camera is still not being detected by the app, see if launching it through another user profile on the computer will help.

You may also check  GoPro Webcam FAQ and Troubleshooting

Thanks!

Ej