Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Sightseer
Accepted Solution

Go pro hero 5 - História triste

Pois bem, aproximando-se de nosso aniversário de dez anos de namoro, eu e minha noiva planejamos uma viagem, nada melhor que uma câmera fotográfica para registrar estes momentos. Optamos pela GoPro Hero 5, comprei na Loja Saraiva no dia 24/03/2018, já que viajaríamos somente no início de Maio, haveria tempo hábil para a entrega desta.
          A câmera foi entregue rápido, abri a caixa com animosidades mil, ansioso para ver a tão famigerada action câmera, top de linha do mercado. Abri com muito cuidado a embalagem e, com delicadeza extrema, operei-a como se um bebê fosse, porém, para minha surpresa ela não demonstrou sinal de vida, tentei carregá-la no computador e também na tomada, com um desses carregadores indicados de 5V - NADA o led indicador de carregamento só dava um tímido pisca!
           Entrei em pânico e pesquisei na internet se alguém mais havia tido esse problema, e pra minha surpresa, sim havia.(https://community.gopro.com/t5/Cameras/Gopro-5-Black-N%C3%A3o-liga-com-a-bateria-instalada-e-nem-rec...).
Pensei que solicitasse uma troca na Saraiva haveria tempo de me encaminharem outro produto, sem o mesmo defeito e hoje, dia 18/04/2018 chegou uma outra câmera. 
             Com o coração apertado abri a caixa, como o mesmo zelo do primeiro empreendimento. Pra minha infelicidade a câmera apresentou o mesmo problema.
Agora como eu poderei registrar os dez anos de namoro? E quando meu filho, e o filho do meu filho vierem me perguntar: "Papai/vovô, posso ver as fotos daquela viagem?" Eu, com muito pesar responderei "Meu querido, a "GO PRO, uma camerazinha que eu comprei certa vez não funcionou".
              E que os funcionários da empresa Go pro que soltaram esse lote defeituoso vivam com a escuridão da imaginação dos tristes e alagados olhos de meu filho que não poderá ver este momento. E que os funcionários, responsáveis por NÃO TER FEITO RECALL, vivam com o peso sobre os ombros por saberem que um belíssimo pôr do sol não foi registrado e por aí vai.

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: Go pro hero 5 - História triste

Hello @megatree43731

Really sorry to hear about what happened. This is definitely not the experience that we would like you to have. I understand that you already have a replacement camera but with the same issue. Finding a similar issue on the web may raise concern but rest assured that these cases maybe isolated to a certain batch of batteries perhaps, or cameras, therefore not something necessitating a recall. I own a HERO5 Black camera which I have been using since 2016, and a number of people I know use the same camera too. But this is beside the point. The more important thing to consider is that you need a working camera for your upcoming trip. I know that time is of the essence as you will already be travelling by first week of May and this time we do not have ample as compared to way back in March.

Have you tried connecting the camera directly to a power source (outlet) without the battery? If you haven't done so yet, please try it. If the camera powers on, this is indicative that the battery is defective. For a faster turn around, you can visit the store and have the battery exchanged. If possible, ask if you can try the camera while at the store to make sure that it is completely working. Otherwise, you can get in touch with our Support team via phone or chat through https://gopro.com/help/ContactUs. 

Best regards,

Marius

View solution in original post

All Replies
Highlighted
GoPro

Re: Go pro hero 5 - História triste

Hello @megatree43731

Really sorry to hear about what happened. This is definitely not the experience that we would like you to have. I understand that you already have a replacement camera but with the same issue. Finding a similar issue on the web may raise concern but rest assured that these cases maybe isolated to a certain batch of batteries perhaps, or cameras, therefore not something necessitating a recall. I own a HERO5 Black camera which I have been using since 2016, and a number of people I know use the same camera too. But this is beside the point. The more important thing to consider is that you need a working camera for your upcoming trip. I know that time is of the essence as you will already be travelling by first week of May and this time we do not have ample as compared to way back in March.

Have you tried connecting the camera directly to a power source (outlet) without the battery? If you haven't done so yet, please try it. If the camera powers on, this is indicative that the battery is defective. For a faster turn around, you can visit the store and have the battery exchanged. If possible, ask if you can try the camera while at the store to make sure that it is completely working. Otherwise, you can get in touch with our Support team via phone or chat through https://gopro.com/help/ContactUs. 

Best regards,

Marius