Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Sightseer
Accepted Solution

GPS doesn�t work

I bought a hero8 last november and the GPS doesn´t work. I have checked in setting window and it is active but when I export the video to my laptop Quik says that the GPS didn´t be activated during recording.

Accepted Solutions
Highlighted
GoPro

Re: GPS doesn�t work

Hello @raúlpro8

Sorry for any trouble caused.

Currently, Quik for desktop doesn’t support camera firmware updates or telemetry gauges for your HERO8 Black camera. We are focusing on adding this functionality to our latest GoPro Desktop application in the near future, but in the meantime, the GoPro App on iOS and Android can both update your camera and also add telemetry gauges as well.

Other users also suggest other applications like RaceRender or Dashware.

Thanks!

Ej

View solution in original post

All Replies
Highlighted
Sightseer

Hola de nuevo, El problema que tiene la camara es que no funciona el GPS. En Febrero me fui a esquiar y estuve grabando muchas bajadas y hasta ahi todo bien, el problema surgió cuando llegué a casa y quise exportar los videos y editarlos. El programa que he usado es QUIK,el propio de GOPRO. Cuando quioero editar los videos e incorporar los datos registrados por el GPS el programa me dice el GPS no estaba activo durante la grabación. Esto me hizo sospechar y decidí salir a la calle con la camara y grabar un pequeño viaje en coche , con el GPS de la camara, vinculado al movil a traves de la app y el movil tb con GPS. SORPRESA, el mismo problema, QUIK vuelve a decir que el GPS no estava activado durante la grabación.

¿Alguien puede ayudarme? Obviamente la camara está bajo garantía

Gracias!

Highlighted
Adventurer

USe  the Moble.ApP

Highlighted
GoPro

Hello @raúlpro8

Sorry for any trouble caused.

Currently, Quik for desktop doesn’t support camera firmware updates or telemetry gauges for your HERO8 Black camera. We are focusing on adding this functionality to our latest GoPro Desktop application in the near future, but in the meantime, the GoPro App on iOS and Android can both update your camera and also add telemetry gauges as well.

Other users also suggest other applications like RaceRender or Dashware.

Thanks!

Ej

Highlighted
Nomad

[ Edited ]

Hola Raúl. Lo más habitual es que el GPS de tu cámara funcione perfectamente, lo que falla siempre es Quik, el programa que usas para editar los vídeos. No se ha actualizado desde 2018 y por lo tanto no puede leer los datos de la Hero8.

Para solucionar esto, puedes editar tus vídeos en el móvil o en el ordenador con otros programas que sí pueden leer el GPS de la Hero8 (requiere algunos pasos más). Aquí tienes toda la información al respecto:
https://community.gopro.com/t5/GoPro-Metadata-Visualization-GPS/GoPro-GPS-not-working-Performance-st...

También puedes modificar tus vídeos para hacerlos compatibles con Quik, con esta applicación que hice (aviso, es de pago): https://youtu.be/nY4LfVFViT0

Si tienes dudas me dices. Un saludo.

GoPro GPS not working? Enable the gauges overlay with the GPS Quick Fix tool: https://goprotelemetryextractor.com/gopro-gps-not-working-hero8-quik Telemetry ...