Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Sightseer

GPS Perte de signal

[ New ]

Bonjour Madame, Monsieur,

Suite à un test de la fonctionnalité GPS, sur un circuit, j'ai remarqué que les données perdaient en précision à certains moments et le tracé du circuit ne ressemblait plus à rien. J'ai vu des utilisateurs de GoPro avoir une signal très précis de ce circuit, en ayant des données sur la vitesse très fiable.

Est-ce qu'il y aurait une procédure à suivre afin d'avoir une réception du signal optimale ? 

Pour l'instant, je démarre l'enregistrement tout juste avant de démarrer, voir même j'allume la GoPro à cet instant puis lance la video pour enfin démarrer.

Merci d'avance pour votre réponse,

Bien cordialement,

Lesne Lucas.

GoPro

Re: GPS Perte de signal

[ New ]

Hello, @lucasl10247. Have you been able to record with GPS data before? How are you viewing the GPS data? Are you using a particular application to get the telemetry data displayed? 

To isolate the cause of the issue, make sure that the camera is updated to the latest firmware. A manual update will help make this happen. As a guide, you may refer to the steps under Manual Update here. Also, try not to use QuikCapture. Be sure to wait for the GPS icon to turn White before starting any recording. 

There are user-shared tips on this thread that you might want to check and consider, as well. 

Sightseer

[ New ]

Hello @mariustanya , 

Have you been able to record with GPS data before?

C'était la première fois.

How are you viewing the GPS data?

Oui, je les vois. j'ai réussi à les afficher sur la vidéo, le seul problème est l'exactitude des données. Pendant certains passages, elles ne sont pas cohérentes avec les événements (Vitesse faussée, tracé du parcours de même)

Are you using a particular application to get the telemetry data displayed?

J'utilise l'application "GoPro Quik", sous windows.

To isolate the cause of the issue, make sure that the camera is updated to the latest firmware.

Le firmware date de Mai 2020. Je vais le mettre à jour.

Also, try not to use QuikCapture.

Je ne l'utilise pas.

Be sure to wait for the GPS icon to turn White before starting any recording. 

Avant de démarrer la caméra est déjà allumée depuis 3 à 5 minutes, dois-je quand même vérifier si l'icone du GPS est blanc ?

Merci d'avance,

Cordialement,

Lesne Lucas.

Nomad

[ New ]

Salut Lucas,

Usually you can improve the GPS camera by changing your mounting position. The higher the better, never upside down, and as far from objects as you can. For example, not near the chest, where your head and shoulders would be blocking some of the satellites. You can find other tips here: https://community.gopro.com/t5/GoPro-Metadata-Visualization-GPS/GoPro-GPS-not-working-Performance-st...