Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

GOPRO 8 Black GPS Daten werden nicht angezeigt

[ New ]

Wie kann man die Daten anzeigen, ohne die kostenpflichtige Software GPS QUICK FIX FOR GOPRO zu erwerben?

GPS eingeschaltet, Sigal gut(laut Kamera) und dann am Mac doch keine Daten vorhanden? Es eigentlich eins der Gründe wieso ich mir die Gopro gekauft habe, funktioniert aber seit Anfag nicht 🤷‍♂️

Ich bin dankbar für jede Hilfe (habe schon gefühlt das ganze Internet zwei mal nach der Lösung durchgesucht, leider erfolglos)

Accepted Solutions
Backpacker

Re: GOPRO 8 Black GPS Daten werden nicht angezeigt

[ New ]

Using the GoPro app on your iphone or android phone, you can add GPS stickers to your footage.

QUIK is not compatible with the GPS information on the Hero 8, the only way to make it compatible is with the GPS QUICK FIX FOR GOPRO.  

You can also look up racerender and dashware as alternative solutions.  

GoPro are working on new PC/Mac software called Mural which is due to be released this fall sometime.

View solution in original post

All Replies
Backpacker

[ New ]

Using the GoPro app on your iphone or android phone, you can add GPS stickers to your footage.

QUIK is not compatible with the GPS information on the Hero 8, the only way to make it compatible is with the GPS QUICK FIX FOR GOPRO.  

You can also look up racerender and dashware as alternative solutions.  

GoPro are working on new PC/Mac software called Mural which is due to be released this fall sometime.

Tourist

[ New ]
G R E A T!!! I T W O R K S!!!
Thx a lot. 🤞💪
Nomad

[ New ]

Yes, those are some options. Here are some more in case they help https://community.gopro.com/t5/GoPro-Telemetry-GPS-overlays/GoPro-Telemetry-Resources-software/gpm-p...