Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Tourist

Re: Beta Updates for Fusion and for GoPro Fusion Studio Now Available

Test

Nomad

GoPro Fusion Studio 1.4 works just fine and has nothing to do with Adobe Premier Pro. It does one thing and one thing only, creates a single 360 degree spherical video from 2 seperate video tracks.

Your issue is not with GoPro Fusion Studio, it is with the GoPro Reframe FX pluggin.  GoPro released a pluggin that works great with Premier Pro 2019 (Reframe).  They then released a newer version of their pluggin (Reframe FX) that works even better with Premier Pro 2019.  Thne Adobe Premier Pro did an update that screwed all that up.  So GoPro have to go back and rework their pluggin so that it works with the newer version of Premier Pro.  This will take time but luckily you have the option of working with Premier Pro 2019 until the pluggin is ready.

If you have an issue with this, why not complain to Adobe for releasing a version of their software which has screwed up your pluggin and your ability to edit footage?  

Hiker

The Fusion 2.0 beta firmware and 1.4 Fusion Studio beta are the most current I'm able to find. Close to a year now and still in Beta? Has GoPro abandonded the Fusion or am I missing something? Is there a standard build out somewhere that I can't find?

Nomad

[ Edited ]

The Firmware is a Beta and works just fine.  Fusion Studio 1.4 also works but may need a work around.

Tourist

bonjour ,

je ne parle pas de fusion studio qui est indispensable pour le stiching et encore j'aurais preferé que fusion studio nous permette de travailler totalement nos videos sans avoir à utiliser un logiciel tiers et on n'aurais pas tout ce bazar à chaque sorti de premiere pro.Actuellement je suis obligé d'exporter en h264 et utiliser le logiciel de insta360 qui me permet de faire ce que je ne peu pas pas faire avec fusion studio,ce n'est pas dingue ça?Je n'utilise plus premiere pro 2019 car le nouveau est meilleur et je veux de la place sur mon ssd.gopro n'a qu'à echanger avec adobe poir chaque nouvelle iteration,pourquoi le plug de insta360 pour premiere pro est stable?en plus à jour pour le 2020,pourquoi en tant que possesseur de fusion je galere avec un plug in qui doit etre pret pour 2020 et toujours pas disponible?en nous donne des "betas" pourquoi gopro ne c'est pas faire de logiciel à part et si possible meme faire une application social network friendly aussi par la meme occasion,j'ai des produits dji et insta360 je n'ai jamais galerer sur les software(insuffisance de contenus)et mises à jours (tout 46 du mois)insuffisante rendent nos produits obsoletes(ma fusion 730e!)à contrario de mes autres cam d'actions dji et insta360 qui proposent des mises à jours continuelles afin de profiter au max d'une experience utilisateurs unique. Fusion studio son seul point positif est de pouvoir extraire sur divers codecs (prores et cineform)un atout pour la qualité visuel mais aucune proposition pour une post prod sur celui ci.Maintenant c'est mort il y a la Max qui est la (elle sort avec des specs tres en retard sur la concu qui propose de la 8k pour le meme prix).Je me resigne à bosser en systeme D,mais pour de la cam 360 gopro c'est fini!pour les cam d'action je reste consommateur car bon produit et consommateur de marque tel que DJI et insta360 qui proposent de vrais alternatives à gopro en hardware et software.Le seul bemol de ces marques à conrario de gopro est le support qui pour moi est le meilleur du marché,bonne continuation et bonne fetes

Sightseer

any official update on when this firmware is expected to go from Beta to actual Release? Are changes still being made based on user testing? I would like to know whether I should wait for the official release or just go ahead and install the Beta because that's all we're expected to get. Thanks in advance.

Tourist

Fusion is mothballed, with all resource directed to support the Max. Don't expect this to go out of Beta, and don't expect any more FW versions for the Fusion. 

Go ahead and install it, it's reasonably stable

Explorer

Most likely the official release is found in the GoPro Max and accompanying software. The Beta for Fusion being a way to test and improve firmware and software for Max. It's highly unlikely that any further development will be done, or released, for Fusion. It's probably safe to assume that the Fusion Beta updates are the last you'll see for Fusion.