Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Sightseer

5k geht nicht GoPro Hero 9

[ New ]
Hallo, ich habe seit einer Woche neu die GoPro Hero 9 und von Anfang an gab es bei den Kamera Einstellungen nicht die Option für 5k oder 4K, das höchste ist 2,7k. Darauf habe ich eine größere Speicherkarte ( SanDisk Pro 400Gb Lesegeschwindigkeit bis zu 90mb) gekauft, da ich annahm dass es daran liegt. Nun musste ich jedoch leider feststellen, dass 4K oder 5k immer noch nicht möglich ist.
Woran liegt das und wie kann ich das Problem beheben?

Accepted Solutions
Backpacker

Re: 5k geht nicht GoPro Hero 9

[ New ]

You have enabled "Max Lens Mod" mode which due to the amount of cropping the lens mod uses, the highest resolution it supports it 2.7K.

To enable higher resolutions, you need to turn off Max Lens Mod Mode (bottom right hand corner icon when you swipe down and display the menu).

View solution in original post

All Replies
Backpacker

[ New ]

You have enabled "Max Lens Mod" mode which due to the amount of cropping the lens mod uses, the highest resolution it supports it 2.7K.

To enable higher resolutions, you need to turn off Max Lens Mod Mode (bottom right hand corner icon when you swipe down and display the menu).

Sightseer

[ New ]
Es hat geklappt, vielen Dank!!