Ask a Question
GoPro Support Hub Ask a question. Share an answer. Find a solution. Stay stoked.
Announcements
Is your GoPro gear up to date? Check to see If it is on our Update page.
Cameras
Reply
Highlighted
Tourist
Accepted Solution

1 hour+ gps track

Hallo zusammen,

nehme ich mit meiner GoPro hero 7 black Fahrradfahrten mit gps auf, so habe ich das Problem, dass viele 08:51 min Stückchen an Videomaterial auf der Karte sind. Somit ist es natürlich schwierig oder unmöglich einen Zusammenhängenden Track aufzuzeigen. 

Im Netz findet sich dazu sehr wenig bis nichts. Nur einen Beitrag konnte ich in der Vorschau sehen in dem das gleiche Problem mit 17 min Schnipseln beschrieben wird. Deshalb die Vermutung: Ich kann die Länge der Stückchen verändern durch die Änderung der Qualität. Liegt das an der Karte, dass nur Pakete abgespeichert werden und wenn ja welche Karte funktioniert da besser/anders? Wenn nein, ist es möglich dieses Problem mit der GoPro zu lösen oder ist einfach nicht an lange Streckenverfolgung gedacht?

Liebe Grüße und danke vorab

Felix

Accepted Solutions
Highlighted
Nomad

Re: 1 hour+ gps track

This is called File Chaptering and is a normal function of the camera.  It splits video files apart into sections, this way if there's a corruption of the video information due to a faulty sd card or other, only that section of the video is damaged.  Otherwise a single error would wipe out the entire video.

There are programs out there that will join the video back together (such as video editors) or try something like RaceRender which will join all the video's and join the GPS data.

View solution in original post

All Replies
Highlighted
Nomad

This is called File Chaptering and is a normal function of the camera.  It splits video files apart into sections, this way if there's a corruption of the video information due to a faulty sd card or other, only that section of the video is damaged.  Otherwise a single error would wipe out the entire video.

There are programs out there that will join the video back together (such as video editors) or try something like RaceRender which will join all the video's and join the GPS data.

Highlighted
Nomad

Correct, it's not due to the card, but the file system. And you cannot change it. Here are some video editing software options that might help you create a single gauge/visualization: https://community.gopro.com/t5/GoPro-Telemetry-GPS-overlays/GoPro-Telemetry-Resources-software/gpm-p...

Highlighted
Nomad

@irishmanpdx wrote:

Thank you for this info!